![Koop voordelig originele Riemspanner](https://scdn.autoteiledirekt.de/catalog/categories/500x500/226.png)
Riemspanner auto
Spanner poly v riem voor
Spanner poly v riem: nuttige informatie
Een riemspanner wordt gebruikt om de distributieriem te trekken. Het gaat door de distributieriem, die door de omkeerrollen wordt behandeld. Het is heel belangrijk dat de spanning aangepast wordt. Bij de meeste riemspanners is er een apparaat die gebruikt kan worden om dat aan te passen. Dus is het heel belangrijk om een geschikte riemspanner te gebruiken. Anders is het heel moeilijk om de spanning te regelen.
De riemspanner wordt meestal vervangen samen met de distributieriem en de geleiderol. Dus vermijdt u een riemdoorbrak. Veel riemen hebben indicatoren die de systeemstatus weergeven. De weergave is juist alleen als alle vervangen onderdelen nieuw zijn. De levensduur van deze onderdelen wordt door de producenten aangewezen. Het vervangen moet alleen door een gevorderde monteur gedaan worden.
In elk geval moet u nooit een tweedehands riemspanner monteren. Anders loopt u het risico om veel geld te bestedigen aan reparatie. Het is raadzaam om een momentsleutel te gebruiken om de riemspanner aan te draaien. Voor het monteren moet u de hele oppervlakte opruimen. Zelfs een klein vreemd deeltje kan het apparaat ernstig beschadigen. Wilt u een shockdemper, zijwand, Parking Distance Control, centrum geluiddemper, brandstoffilter, koppelingskabel, drukplaat of andere onderdelen voor uw auto? Dan moet u onze web-winkel bezoeken. We hebben een gevarieerd assortiment van uw benodigde producten.
Hoe kunt u een defecte poly-V-riemspanner herkennen
Voor de inspectie van een component moet u spanning van de riem meten. Hiervoor is een speciaal apparaat nodig. Om te beginnen moet u het component inspecteren. Hiervoor moet u de riem verwijderen en een visuele controle van het lager van de spanningsarm uitoefenen. Wanneer deze versleten of beschadigd is, zal deze direct moeten worden vervangen. Inspecteer daarna visueel de beugel. Check of het component beschadigd of verbogen is.
De volgende symptomen duiden erop dat u wellicht de poly-V-riemspanner moet controleren:
- de riem is verschoven of van de as gelopen, slipt of beweegt vrij over de katrol;
- de accu laadt zich niet op;
- de riem is te strak of zwak gespannen, of ongelijkmatige versleten;
- het voertuig is steeds minder goed bestuurbaar;
- de motor draait onregelmatig;
- schokken tijdens het draaien van de katrol;
- er zijn sporen van de riem op de katrollen te zien;
- het onderdeel fluit wanneer deze in werking is;
- de spanrol en de drijfriem trillen;
- het voertuig remt spontaan.
De oorzaken van een defect aan de poly-V-riemspanner
Een veel voorkomende oorzaak van een defect aan dit component is een mechanische beschadiging. Dit kan het resultaat zijn van het teveel kracht zetten tijdens de montage of een niet correcte instelling. Daarnaast kan het component worden vervormd als gevolg van de impact van een ongeva.
De poly-V-riemspanner kan klemmen door een beschadigde binnenveer. Maar dit kan ook het gevolg zijn van vuil geworden componenten van het onderdeel. Sporen van oxidatie en vuil op het component door het binnendringen van vocht en stof tijdens het rijden.
Voortijdige slijten van de onderdelen wordt veelal in verband gebracht met een slechte kwaliteit. Het advies luidt om uitsluitend originele spanners te plaatsen, omdat deze de kenmerken hebben die voor een lange levensduur vereist zijn. Het component moet tegelijk met de poly V-riem worden vervangen.
Het vervangen van de poly-V-riemspanner
Het component wordt niet gerepareerd. Voor de vervanging moet u de polen van accu loskoppelen, zodat de auto geen spanning meer heeft. Vervolgens moet de krukas met een bandenlichter worden geblokkeerd, zodat deze niet meer kan draaien. Verwijder de schroeven van de riem en maak deze losser, verwijder dan de spanrol. Schroef de bevestigingsschroeven van de kleminrichting los met een steeksleutelset en verwijder de riem en de spanarm. Vervang de defecte componenten door nieuwe.