Distributieriem set + waterpomp auto
Distributieriem en waterpomp voor
Distributieriem en waterpomp: nuttige informatie
Waterpomp is een onderdeel van het koelsysteem. De oorzaak van breuk is meestal het dragen van de waterpomp. Permanente mechanische stress kan leiden tot lekkages. Bovendien kan de pomp volledig defect zijn. Indien er koelvloeistof verschijnt onder het voertuig, dat betekend dat een lekkage in het koelsysteem zit. Als u het lek zoekt is het belangrijk dat u de waterpomp voorzichtig onderzoekt. Als de waterpomp volledig defect is, dan moet u de waterpomp vervangen. Maar soms zijn alleen de pakkingen op de klemmen defect. Dan moet u ze gewoon vervangen.
U moet de koelvoeistof aftappen voordat het verwijderen van de waterpomp. Het wordt niet aanbevolen om nog een keer de koelvoeistof te gebruiken; deze koelvoeistof moet gerecycled worden. Nadat het oude waterpomp wordt verwijderd , moet u omgeving schoon maken. Het is heel belangrijk om alle roest en aanslag volledig verwijderd worden. Tot slot, installeer de nieuwe pomp en de nieuwe aandrijfriem! In de meeste gevallen wordt het aanbevolen om de riem ook te vervangen.
Nadat u de waterpomp geïnstalleerd hebt, kunt u de koelvloeistof vullen. Daarna moet u het koelsysteem leeg laat lopen. De installatie van de waterpomp moet worden gedaan volgens de instructies van de autofabrikant. Onjuiste installatie kan de oorzaak van de gehele defecte koelsysteem zijn.Bovendien kunnen andere bijkomende schade verschijnen als gevolg van een onjuiste waterpomp installatie. Als je twijfels hebt, laat specialisten de waterpomp vervangen. Bent u op zoek naar een nieuwe ventilator, carter, de motorkap, slaaf cilinder, Park Distance Control, wishbone, remcilinder, achterlicht of andere reserve auto-onderdeel? Je kunt eenvoudig een bestelling bij onze auto -onderdelen web winkel.
Waterpomp storingen
- Lekkage koelvloeistof;
- Slijtage lagers;
- Waaier schade;
- Slijtage aandrijfriem.
Tekenen van waterpomp storingen
- Stijging temperatuur motor;
- Verschijning van een afstand in een pomp katrol;
- Geluid van lagers wanneer de motor draait;
- Geluid van waterpomp;
- Constante reuk van smeermiddel en koelvloeistof van onder de motorkap;
- Verlaagde vloeiing van koelvloeistof.
Oorzaken van waterpomp storingen
- Onjuiste installatie van de waaier;
- Continue werking van de motor;
- Gebruik van de auto op heuvelig terrein, in de file of bij zware klimaatomstandigheden;
- Gebruik van lage kwaliteit koelvloeistof;
- Drukverlaging van het systeem.
Diagnose
Na het hebben vastgesteld hebben dat de temperatuur indicator een aanzienlijke overschrijding van de gemiddelde waarden wanneer de auto rijdt, het is noodzakelijk om de verwarming aan te zetten om de hoogste stand. Daarna, na een tijdje stop de auto, zet de motor uit en voel de radiator. De warme gedeelte toont aan dat de fout bij de waterpomp ligt. Als de aandrijfriem warm is, is het probleem daar.
Een andere eenvoudige manier voor het inspecteren van de waterpomp is het volgende. U moet de motor starten, zonder te rijden, klem met uw hand de bovenkant van de buis van de warmtewisselaar voor een korte tijd. Indien u verplaatsing van koelvloeistof voelt, dan werk de waterpomp goed.
Een visuele inspectie is de makkelijkste manier om een diagnose vast te stellen. De aanwezigheid van natte plekken op de stoep geeft aan dat de pomp beschadigd is. Een groene kleur van zulke plekken betekent een lekkage van koelvloeistof.
Reparatie en vervanging van de waterpomp
De levensduur van de waterpomp is 90.000 operationele kilometers. Voor de vervanging, volg de volgende stappen.
- Tap de koelvloeistof af;
- Neem de gasdistributieriem af;
- Schroef alle bouten los die de pomp bevestigen;
- Haal de pomp eruit.
Het is beter om de complexe reparaties en vervanging van defecte onderdelen aan vakkundige van een garage toe te vertrouwen.