Koppelingscilinder voor voertuig

Koppeling Onderdelen: Koppelingscilinder

De werkcilinder is een deel van het hydraulische systeem. Het produceert vermogen dat de koppelingshoofdcilinder geleverd via leiding. Werkcilinder is groter dan de koppeling hoofdremcilinder. Dus, volgens natuurkundige principe, wordt dit door de macht verhoging vervangt. Deze regeling hierboven wordt gebruikt in hydraulische koppeling. Zoals elke mechanisme kan werkcilinder ook kapot gaan. Het is zeer moeilijk de werkcilinder te diagnosticeren. Bovendien is het vrij duur.

Hydraulische koppeling bestaat uit verschillende onderdelen die samen werken. Als de koppeling defect is, bijvoorbeeld is het moeilijk om de tandwiel te gebruiken, dat betekend dat er gebreken zijn.Soms is het nodig om de koppeling te demonteren om de oorzaak van de gebrek te bepalen. Dus laat een monteur dit werk doen. Een auto-eigenaar heeft geen ervaring om te ontdenken als er een beschadigd werkcilinder de oorzaak van een gebrek is. Als u zich vergist en een andere onderdeel vervangen Heeft, dan verder reparatie kost heel veel geld. Dus als u met de koppeling problemen heeft, neem contact met elk gespecialiseerde werkplaats.

Het is erg belangrijk om repareren in de werlplaats nite te vertragen. Als er verschijnen ongewone geluiden in de koppeling, dan dit is een andere overteken van gebrek en een reparatie noodzakelijk is. Als de werkcylinder of een andere deel kapot gaat, kan dit schade vroeger of later toenemen. In ons assortiment zijn er veel andere auto-onderdelen. In onze online shop vindt u grille, buiten achteruitkijkspiegel, remklauw, bougie, flens, brandstoffilter of de geluiddemper.

Hoe herkent u het uitvallen van de werkcilinder van de koppeling

Mankementen aan de werkcilinder van de koppeling zijn in de meeste gevallen makkelijk te herkennen: het is voldoende om de auto op de tillen met een kraan, dan de motor te starten en een vriend te vragen om de koppeling helemaal in de drukken en het onderdeel te controleren. Scheuren in de behuizing, vervormingen of roestvorming, lekkage van de vloeistof uit de stofkapjes en afsluitingen geven aan dat het onderdeel moet worden gerepareerd of vervangen.

Voor een uitgebreider onderzoek, moet het onderdeel uit elkaar worden genomen en gecontroleerd. Als de slijtage aan de cilinder te groot is, moet het onderdeel worden vervangen.

U kunt herkennen dat de werkcilinder van de koppeling moet worden nagekeken door deze indicaties:

  • De koppeling maakt een grotere slag;
  • Het vloeistofniveau in het expansievat is flink afgenomen;
  • Vloeistof resten zitten op de oppervlakte van het onderdeel;
  • Het pedaal gaat niet terug in zijn originele stand;
  • De auto schokt onder het rijden;
  • Het wisselen van de versnellingen gaat moeilijk;
  • Een brandende geur is te ruiken in de cabine.
  • Verslechterde dynamiek van de auto.

Redenen voor het uitvallen van de werkcilinder van de koppeling

Een van de meest voorkomende reden voor het uitvallen van de werkcilinder van de koppeling is het slijten van de afsluitingen, hierdoor ontstaat niet de benodigde druk in de kamer van het onderdeel als de koppeling wordt ingedrukt. Vroegtijdige verbreking van de rubber onderdelen wordt vaak veroorzaakt door het gebruik van remvloeistof van matige of onbruikbare kwaliteit; of door het niet op tijd verversen.

Het beschermende stofkapje kan scheuren door de invloed van vocht, viezigheid of chemicaliën van de weg. Dit resulteert in een schending van de afsluiting van de cilinder, hij raakt vervuild, en dit kan leiden tot het binnendringen van lucht in het koppelingssysteem.

Mechanische schade aan de behuizing kan gebeuren door het binnendringen van steentjes en andere rare objecten als u rijdt.

Het repareren van de werkcilinder van de koppeling

Over het algemeen kan het onderdeel worden gerepareerd. Om dit te doen moet u een speciale reparatie set kopen en de kapotte onderdelen vervangen. Om het onderdeel uit elkaar te nemen, volgt u deze stappen:

  1. Demonteer het onderdeel.
  2. Zet deze in een bankschroef.
  3. Maak het ontluchtingsventiel los.
  4. Met behulp van een schroevendraaier wrikt u het beschermende stofkapje weg en verwijder deze samen met de duwstang.
  5. Trek de cilinder uit de zuiger, door deze te schuiven met behulp van een dunne schroevendraaier.
  6. Verwijder de borgring van de zuiger, dan de veer en de sluitring, maar ook de afsluitende ringen, deze moeten voorzichtig met een schroevendraaier eruit getrokken worden.
  7. Maak het onderdeel schoon, verwijder het vuil en de resten, maak de gaten van de behuizing en het ontluchtingsventiel schoon.
  8. Vervang de beschadigde onderdelen (veer, afsluitringen, stofkapje).
  9. Spoel de onderdelen goed door de remvloeistof.
  10. Zet de cilinder weer in elkaar door de stappen in omgekeerde volgorde uit te voeren.

Het vervangen van de werkcilinder van de koppeling

Als de slijtage aan het onderdeel te groot is, moet u een nieuwe cilinder installeren. Om het onderdeel te vervangen, volgt u onderstaande stappen:

  1. Maak de hydraulische slang los.
  2. Verwijder de terugtrekveer.
  3. Verwijder de spie uit het gat in de duwstang;
  4. Maak de bevestigingen van het onderdeel los die in de behuizing van de versnelling zitten.
  5. Maak het uiteinde van de slang los.
  6. Demonteer de cilinder.
  7. Tap het koppelingssysteem af.
  8. Installeer een nieuw onderdeel.
  9. Tap het hydraulische systeem af.
Koppelingscilinder van de beste fabrikanten
Koppelingscilinder in originele kwaliteit van ATE fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van LuK fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van TOPRAN fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van AISIN fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van VALEO fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van BOSCH fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van SACHS fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van TEXTAR fabrikant
Koppelingscilinder in originele kwaliteit van ASHIKA fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van FTE fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van HERTH+BUSS JAKOPARTS fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van BREMBO fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van TRW fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van BLUE PRINT fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van CAR fabrikant Koppelingscilinder in originele kwaliteit van CIFAM fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Koppelingscilinder voor uw wagen
Koop A.B.S. Hulpcilinder, koppeling 41061 voor voertuig aan voordelige prijs 31,95 €
-22%
31,95 €
40,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | A.B.S. 41061
Product informatie
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 19,0
  • Remsysteem: FAG
  • Aantal gaten voor montage: 2
  • Schroefdraadmaat 1: CLIPPED
  • Afstand van de bevestigingsbouten [mm]: 65
  • Gewicht (kg): 0,38
In voorraad Details
Koop BLUE PRINT Hulpcilinder, koppeling ADH23606 voor voertuig aan voordelige prijs 11,11 €
-22%
11,11 €
14,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | BLUE PRINT ADH23606
Product informatie
  • Binnendiameter [mm]: 19,05
  • Materiaal: Grijs gietijzer
  • Gewicht (kg): 0,460
In voorraad Details
Koop A.B.S. Hulpcilinder, koppeling 61919 voor voertuig aan voordelige prijs 44,65 €
-22%
44,65 €
57,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | A.B.S. 61919
Product informatie
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 20,6
  • Remsysteem: BOSCH/BENDIX
  • Gewicht (kg): 0,68
In voorraad Details
Koop BREMBO Hulpcilinder, koppeling E 06 003 voor voertuig aan voordelige prijs 24,93 €
-22%
24,93 €
31,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | BREMBO E 06 003
Product informatie
  • Schroefdraadmaat: 10 x 1
  • Remsysteem: FTE
  • Naaf boring-Ø [mm]: 22,2
  • Materiaal: Gietijzer
  • Afstand tussen de bevestigingsgaten [mm]: 60
In voorraad Details
Koop BREMBO Hulpcilinder, koppeling E 85 011 voor voertuig aan voordelige prijs 39,97 €
-22%
39,97 €
51,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | BREMBO E 85 011
Product informatie
  • Schroefdraadmaat: 12 x 1
  • Remsysteem: FTE
  • Naaf boring-Ø [mm]: 23,81
  • Materiaal: Gietijzer
  • Afstand tussen de bevestigingsgaten [mm]: 65
In voorraad Details
Koop A.B.S. Hulpcilinder, koppeling 71849 voor voertuig aan voordelige prijs 20,06 €
-22%
20,06 €
25,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | A.B.S. 71849
Product informatie
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 19,0
  • Gewicht (kg): 0,42
In voorraad Details
Koop FTE Hulpcilinder, koppeling KN19020B1 voor voertuig aan voordelige prijs 17,91 €
-22%
17,91 €
22,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | FTE KN19020B1
Product informatie
  • Naaf boring-Ø [mm]: 19,05
  • Materiaal: Kunststof
In voorraad Details
Koop SACHS Hulpcilinder, koppeling 3981 000 089 voor voertuig aan voordelige prijs 261,08 €
-22%
261,08 €
334,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hulpcilinder, koppeling | SACHS 3981 000 089
Product informatie
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen