Hoofdkoppelingscilinder auto
Hoofdcilinder, koppeling voor
Hoofdcilinder, koppeling: nuttige informatie
De hoofdcilinder is een deel van hydraulieks. Het creëert een kracht die wordt overgebracht door de hydraulische koppeling naar de servocilinder. Deze eenvoudige hydraulische principe wordt gebruikt om de krachtoverbrenging mogelijk maken. Hoofdremcilinder is kleiner dan de servo cilinder, daarom wordt de macht tijdens de transmissie verhoogd. Hoofdcilinder ligt in de koppeling. Het is niet gemakkelijk om de oorzaak van het probleem met de koppeling te vinden, want de hydraulische koppeling een complex systeem is.
Als de transmissie betrokkenheid moeilijk is of extra geluiden verschijnen bij koppeling, dan de oorzaak kan de hoofdremcilinder zijn. Maar u moet alles zeer zorgvuldig controleren voordat het vervanging. Maar dit zal niet lukken voor elke auto eigenaar. Het is service center die bezighoudt met problemen met de koppeling. Het kost duur om de hydraulische cilinder te vervangen indien het zal blijken dat de oorzaak is iets anders. Bovendien is deze vervanging veel duur omdat de hydraulisch systeem kapot is en moet gerepareerd worden.
Het probleem is dat de motor verstoort de werking van de cylinder. De vervanging vereist duidelijke ervaring en voorzichtig gericht.Als een probleem met de koppeling is, dan moet de auto-eigenaar zo spoed mogelijk contact met een service centrum opnemen. Anders kan dit probleem een slechte invloed op uw auto hebben.
In onze online winkel vindt u vele andere originele auto-onderdelen. Hier kunt u koppelingsplaat, koppelingskabel koppeling, rem schoenen, koppeling servo cilinder, ontsteking stekkers, buitenspiegels, richtingaanwijzers en andere auto-onderdelen kopen.
Hoe weet u dat er problemen zijn met de koppelingscilinder
Eerst moet het component visueel geïnspecteerd worden voor sporen van lekkage. Als er wel lekkage is, is het systeem niet meer strak genoeg. Als het pedaal te zacht is, zal er lucht in het systeem komen. Om dit gebrek te verhelpen, moet het systeem beter gemaakt worden met een procedure van stappen. Als dit niet helpt, moet de cilinder beter gemaakt worden. Als er een vreemd geluid is als u de versnellingen gebruikt en als de versnellingspook vibreert, moet u contact opnemen met de werkplaats. Het niveau van vloeistof moet vaak gecontroleerd worden. Een laag niveau van vloeistof betekent lekkage. In dit geval is het nodig dat de zuiger en de kopjes vervangen worden.
Dit zijn de veelvoorkomende symptomen:
- de koppeling kan niet helemaal ingedrukt worden;
- instabiele operatie van de koppeling en haperingen;
- hoger brandstofverbruik;
- problemen met het koppelingspedaal;
- vastlopen van de voornaamste cilinder als u de koppeling indrukt;
- vreemde geluiden en het afslaan van de motor;
- lekkage van de vloeistof uit verscheidene elementen van het systeem;
- brandgeur;
- de koppeling blijft gedeeltelijk ingedrukt.
De redenen voor problemen met de voornaamste koppelingscilinder
Soms worden de problemen veroorzaakt door het wegvallen van druk. Het komt voor bij slijtage, schade, of incorrecte installatie van verbindingsslangen en O-ringen.
Aan het einde van de levensduur moeten de veren vervangen worden. De zuigers verslijten, en kunnen beschadigd raken door intensieve mechanische effecten.
De redenen voor premature slijtage van de voornaamste koppelingscilinder zijn slechte kwaliteit van het onderdeel en een slecht onderhoudsschema. De levensduur van het component hangt ook af van de rijstijl, en de observatie van de regels van het systeem.
Het vervangen van de voornaamste koppelingscilinder
Voor het vervangen van het component is het nodig om de remvloeistof uit de tank te laten lopen. Maak dan de rubberen riem los die het expansievat verbindt aan het lichaam van het voertuig. Wees voorzichtig als u de tank weghaalt, omdat er remvloeistof inzit. Maak daarna de schroef los die de pijp aan de cilinder verbindt. De volgende stap is het verplaatsen van de pijp door het losmaken van de klem en het weg te halen van de cilinder. U moet ook de schroeven losmaken die de cilinder verbinden aan het lichaam van de auto. Nu kunt u de oude cilinder weghalen en een nieuwe installeren. Zet het component in omgekeerde volgorde weer in elkaar.