Terug
Land
Terug
Mijn voertuigen
-
Reserveonderdelen voor uw auto

-
Informatie
De koppelingslager is aanwezig in elke auto met transmissie. Dit deel is noodzakelijk voor ontkoppelen. Zodra de bestuurder de koppelingspedaal gebruiken, dan wordt de koppeling lager geactiveerd. Deze actie zal terugkomen als de bestuurder het koppelingspedaal loslaat. In dit geval keert de koppeling lager terug naar de uitgangspositie en de transmissie schacht begint te bewegen.
Het is gemakkelijk koppelingslager te diagnosticeren. De bestuurder hoordt geen geluid als de koppelingspedaal is niet gebruikt. Indien dit geluid vermindert of verdwijnt wanneer u trapt het koppelingspedaal, deze bevestigt dat de koppeling lager wordt afgebroken. Als u ontkoppelt, de koppeling lager drukt de schotelveer en als gevolg details die worden afgebroken kompres. Daarom wordt het geluid gereduceerd. Maakt u geen zorgen; als de koppeling nog werkt, dan is het vervanging niet nodig.
Natuurlijk is het vervanging noodzakelijk als de koppeling lager een zichtbaar defect heeft. U moet de koppeling lagers vervangen als ze functionieren niet. Als de koppeling lager is beschadigd, dan kunnen andere delen van de koppeling ook kapon gaan. Daarom is het noodzakelijk de schotelveer, de drukplaat en de koppelingsplaat te vervangen. In onze onlinewinkel kunt u reserve onderdelenbij een lonende prijs kopen. Breng een bezoek aan onze webwinkel als u op zoek bent naar: remschijven, remschoenen geconfronteerd, spatbord spatborden, primaire assen of olie filters voor uw auto. In onze winkel vindt u originele onderdelen voor auto tegen lonende prijzen.
Hoe weet u dat er problemen zijn met het koppelingsdruklager
Vreemde geluiden in de koppeling hebben verscheidene redenen. Die geluiden zijn een indicatie dat er problemen zijn met het koppelingsdruklager, en dat de versnellingsbak defect is. Om te begrijpen welk component behoefte heeft aan reparatie of vervanging, moet u de koppeling indrukken en luisteren. Als het lawaai stopt, betekent het dat het probleem in de versnellingsbak zit. Als het geluid harder wordt, zit het probleem in het lager.
Dit zijn de symptomen dat er een probleem is:
De redenen van problemen met het koppelingsdruklager
De meest voorkomende reden van mechanische schade aan het component is ongelijke belading door de koppeling te lang in te houden met ingeschakelde versnelling. Dit is absoluut verboden, en een overtreding van de regels voor het gebruik van het component.
Abrupt schokken en remmen en snel door kuilen rijden kan tot gevolg hebben dat het component vervormd en permanent beschadigd raakt.
Premature slijtage van het component kan veroorzaakt worden door het binnendringen van vuil en vocht onder de versnellingsbak. In dit geval wordt lubricatie uit het lager gespoeld, en zal het niet meer werken. Componenten van slechte kwaliteit houden er al snel mee op.
Het koppelingsdruklager vervangen
De levensduur van het koppelingsdruklager is 150.000 km. Maar in geval van excessieve belading is er misschien vervanging nodig na 50.000 kilometer. Als de elementen van de componenten (die niet gerepareerd kunnen worden) beschadigd zijn, of als de levensduur voorbij is, moet het component vervangen worden. Let goed op deze aanwijzingen: