Kleppendeksel & Cilinderkop voor voertuig

Motor Onderdelen: Kleppendeksel & Cilinderkop

De klepdeksel is een component van de motorblok van de vier-takt verbrandingsmotor. Er zijn veel motoren die met kleppen werken, en zij moeten de kleppen in het motorsysteem integreren. De klepdeksel functie is om een deel van de armaturen te ontvangen, namelijk de bovenste bedieningselementen. Maar het heeft nog een hele belangrijke functie. Het dient om olielekkage uit de motor te voorkomen en om verdere luchtinvoer in de motor tegen te gaan. Sommige klepdeksels hebben nog een kleine deksel. Het is een oliefilter gat voor de motor. Er volgt nog meer.

Een aantal automodellen hebben kleppen die werken via een enkele bovenliggende nokkenas. Als deze nokkenas door een ketting word aangedreven, dan heeft de klepdeksel nokkenastandwielen. De klepdeksel bevindt zich op de cilinderkop. Daarbij is er een kleppendeksel pakking, ook wel bekend als cilinderkoppakking. In auto's van tegenwoordig, het zegel is bijna volledig gemaakt van rubber of plastic. In moderne auto's pakkingen zijn voornamelijk van rubber of plastic gemaakt.

De klepdeksel hoort altijd verbonden te zijn met de cilinderkop. Maar het allerbelangrijste is dat de pakking functioneert en luchtdicht is. De klepdeksel is een duurzaam auto onderdeel. Maar de pakking kan lekken. U kunt dit merken doordat u natte plekken snel donker ziet worden, door het stof en viesheid. Als de pakking lekt, is het noodzakelijk deze te vervangen. Een niet-gespecialiseerde kan dit ook vervangen. Pakkingen en andere auto onderdelen zoals klepdeksel, katalysator, airconditioning compressor kunt u vinden in onze online winkel.

Hoe u een defecte cilinderkop kunt herkennen

De inspectie van het onderdeel is redelijk ingewikkeld, kost veel tijd en er is speciale meetapparatuur voor nodig, waardoor het verstandiger is om dit aan deskundigen over te laten. Deze kan in verschillende fasen worden gedaan. Te beginnen met de geometrische parameters van de cilinderkop elementen - de bussen van de klepgeleider en de kleppen zelf - worden gemeten, en de locatie ervan ten opzichte van de cilinderkop wordt beoordeeld. Daarna wordt de conditie van het koelgedeelte van de eenheid gecontroleerd. Scheuren, cavitaties, porositeit en het kromtrekken van de metalen duiden erop dat deze moet worden gerepareerd of vervangen. Voor het vinden van verborgen gebreken wordt gebruik gemaakt van speciale apparatuur die lekken in de koelkanalen opspoort.

De volgende symptomen duiden erop dat u de cilinderkop moet inspecteren:

  • het oververhit raken van de motor;
  • de motor mist wanneer deze draait slagen;
  • onder de motor motorkap komt een geur van uitlaatgassen vandaan;
  • de koelvloeistof bevat sporen van motorolie;
  • er komt dikke witte rook uit de uitlaat;
  • tijdens de motorwerking zijn er ongebruikelijke geluiden hoorbaar;
  • er lekt olie onder het deksel van de cilinderkop vandaan.

De oorzaken van een defecte cilinderkop

De meeste defecten van de cilinderkop betreffen scheuren in de nokkenas en het sneller slijten van de klepgeleiders als gevolg van het niet in acht nemen van de gebruiksvoorwaarden van het voertuig, wat leidt tot een significant hogere belasting van de motor. De optimale werking van de motor wordt verkregen wanneer er met een gemiddeld toerental wordt gereden, omdat wanneer er met sommige voertuigen met een laag toerental wordt gereden de oliepomp een lage stromingssnelheid heeft en onderdelen niet genoeg smering krijgen, terwijl bij een hoog toerental de wrijving en slijtage van de motoronderdelen toeneemt. Laat ‘s winters voordat u gaat rijden eerst de motor warm worden.

Een andere reden voor veel defecten aan de eenheid is het oververhit raken van de motor. Extreem hoge temperaturen hebben het vervormen van het cilinderkop lichaam tot gevolg. Dit verbreekt de hechting van de verbinding van het cilinderblok en de cilinderkop, wat resulteert in het voortijdig slijten van het koelsysteem en de motorcomponenten. Daarnaast verhogen abrupte veranderingen in temperatuur de kans op het ontstaan van scheuren tussen de leidingen van de koel- en smeringssystemen. Wanneer er olie in het koelsysteem binnendringt leidt dit tot een verminderde effectiviteit, waardoor het risico op het oververhitten van de motor toeneemt. Maar wanneer er antivries in de oliepan terechtkomt is dit nog veel gevaarlijker. In dit geval moet het voertuig direct worden stilgezet.

Het gebruiken van een inferieure kwaliteit koelvloeistof en olie, of het niet tijdig verversen daarvan, heeft het vroegtijdig verstopt raken van de betreffende leidingen tot gevolg en draagt ertoe ​​bij dat er zich op het oppervlak een koolstofafzetting vormt.

Het repareren van de cilinderkop

Deskundigen beoordelen tijdens de inspectie de grootte en redelijkheid van een reparatie. In sommige gevallen is de vervanging van de klepsteel oliekeerringen, kleppen, hun bevestigingsplaatsen en geleidingsbussen, en het ontdoen van de leidingen van roetophoping en vuil voldoende om de werking van de eenheid te herstellen. Kleine scheurtjes kunnen door middel van lassen worden hersteld en de klepvlakken worden vernieuwd door deze te slijpen. Wanneer het component is vervormd, de bevestigingspunten van de klepbussen zijn versleten of de slijtage te ernstig is, dan zal de cilinderkop moeten worden vervangen.

Het vervangen van de cilinderkop

Voor het demonteren van cilinderkop moeten ook veel andere onderdelen en bevestigingen worden verwijderd, en moeten vloeistoffen worden afgetapt. Bij het opnieuw installeren is essentieel dat de montagebouten volgens een bepaald koppel en speciale volgorde worden vastgedraaid. Dit is een heel gecompliceerd en belangrijk proces. Daarom moet de cilinderkop door een gespecialiseerde garage worden vervangen.

Kleppendeksel & Cilinderkop van de beste fabrikanten
Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van REINZ fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van METZGER fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van FEBI BILSTEIN fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van SWAG fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van FAI AutoParts fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van JP GROUP fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van VAICO fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van TRUCKTEC AUTOMOTIVE fabrikant
Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van ELRING fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van LEMFÖRDER fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van DT fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van AJUSA fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van AUTOMEGA fabrikant Kleppendeksel & Cilinderkop in originele kwaliteit van MAXGEAR fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Kleppendeksel & Cilinderkop voor uw wagen
Koop SWAG Cilinderkopkap 40 94 6495 voor voertuig aan voordelige prijs 187,08 €
-19%
187,08 €
230,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Cilinderkopkap | SWAG 40 94 6495
Product informatie
  • Kleur: Zwart
  • Materiaal: Kunststof
  • Gewicht (kg): 1,800
In voorraad Details
Koop ELRING Schroef, cilinderkopafsluiting 006.080 voor voertuig aan voordelige prijs 2,95 €
-27%
2,95 €
4,00 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Schroef, cilinderkopafsluiting | ELRING 006.080
Product informatie
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met pakking
In voorraad Details
Koop FEBI BILSTEIN Cilinderkopkap 49614 voor voertuig aan voordelige prijs 197,83 €
-19%
197,83 €
244,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Cilinderkopkap | FEBI BILSTEIN 49614
Product informatie
  • Kleur: Zwart
  • Materiaal: ACM (Polyacryl-Rubber), Kunststof
  • Gewicht (kg): 1,72
In voorraad Details
Koop VAICO Cilinderkopkap V20-2762 voor voertuig aan voordelige prijs 289,75 €
-19%
289,75 €
357,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Cilinderkopkap | VAICO V20-2762
Product informatie
  • Materiaal pakking: NBR (nitrilbutadieenrubber/ACM (polyacrylrubber)
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met pakking
  • Behuizingsmateriaal: Polyamid 6.6
In voorraad Details
Koop JP GROUP Cilinderkopkap 8111350506 voor voertuig aan voordelige prijs 10,72 €
-19%
10,72 €
13,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Cilinderkopkap | JP GROUP 8111350506
Product informatie
  • Materiaal: Staal
  • Kleur: Zwart
In voorraad Details
Koop FEBI BILSTEIN Cilinderkopkap 100508 voor voertuig aan voordelige prijs 161,16 €
-19%
161,16 €
198,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Cilinderkopkap | FEBI BILSTEIN 100508
Product informatie
  • Kleur: Zwart
  • Materiaal: Kunststof
  • Gewicht (kg): 2,23
In voorraad Details
Koop ELRING Schroef, cilinderkopafsluiting 503.230 voor voertuig aan voordelige prijs 1,76 €
-42%
1,76 €
3,00 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Schroef, cilinderkopafsluiting | ELRING 503.230
Product informatie
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Zonder pakking
In voorraad Details
Koop REINZ Schroef, cilinderkopafsluiting 15-39647-01 voor voertuig aan voordelige prijs 17,79 €
-19%
17,79 €
21,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Schroef, cilinderkopafsluiting | REINZ 15-39647-01
Product informatie
  • Materiaal: Staal
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen