Inlaatklep voor voertuig

Motor Onderdelen: Inlaatklep

Inlaatkleppen behoort tot de categorie van gasuitwisselingskleppen, die de cilinders van lucht in een dieselmotor of een mengsel van brandstof en lucht in een benzinemotor voorzien. Daarom, opent er een kanaal of meervoudige kanalen, om het onverbrandde mengsel volledig of met geringe verliezen de cilinder te laten verlaten. Tegelijkertijd is de inlaatklep onderworpen aan minder thermische belasting dan de uitlaatklep ten opzichte van de uitlaat gaslucht of mengsel, waarvan de temperatuur lager ligt. De cilinderkamer in andere circuiten van de gasuitwisseling moet worden afgedicht in tegenstelling tot inlaat- en gasuitwisselings kanalen.

De nodige kracht om de kleppen te openen wordt overgedragen door een schotelvormig duworgaan, duwstaaf, tuimelaar of nokkenas schakelaar voordat het de bodem van de uitlaatklepzuiger en bovenste inlaatklep (dood centrum) bereikt. Dit is de meting die snel de gasinname en uitname helpt te verhogen. De inlaatklep kan worden gesloten door maximum 2 veren zodat de gassen kunnen voortvloeien. Een inlaatklep bestaat uit een as en een plaat met een gefreesde afkanting van 45 °, soms met een kleinere hoek. De afkanting past precies in de klepzitting die is gesloten in de ring cilinderkop.

Typerend is dat in de inlaatkleppen de temperatuur 500 ° C bereikt en in de uitlaatkleppen 600 ° C, maar niet hoger dan 700 ° C. De kleppen openen en sluiten met een maximale snelheid van meer dan 50 keer per seconde. Vanwege hoge lading en roest zijn inlaatkleppen gemaakt van chroom, silicon en metaal. Soms verslijten de kleppen en is het noodzakelijk om ze te vervangen. Bezoek onze online winkel waar u niet alleen kleppen kunt vinden, maar ook nokkenassen, remschoenen of olie filters voor alle populaire automerken. Overtuig uzelf van onze kwaliteitsprodukten en de scherpste prijs.

Hoe weet u dat er problemen zijn met de inlaatklep

Het component is gecontroleerd in twee stadia. Allereerst worden alle systemen gecontroleerd op een speciale werkbank met een computer.

Dan wordt het systeem uit elkaar gehaald, en de klep wordt weggehaald. Inspecteer het component om te controleren op de afwezigheid van koolstofuitstoot en mechanische schade. Speciale aandacht moet besteed worden aan de aanpassing van de klep, en de plaatsing. Voor u verder gaat, moet de motor afgekoeld zijn. Dan moet u de zuiger bovenin en in het midden van de compressieslag zetten. Haal dan de tweede moer los die na de eerste zit, en pas de ruimte aan met een drukmeter. De optimale ruimte moet de drukmeter toelaten.

Let op dat de kleppen niet los aangepast kunnen worden. Andere componenten moeten ook aangepast worden. Na de klep vervangen te hebben, moet u eraan denken het component op de goede plaats te zetten.

Dit zijn de symptomen waaraan u kunt merken dat er problemen zijn met de inlaatklep:

  • de motor klopt, en de maakt verscheidene andere vreemde geluiden;
  • de motor hapert;
  • er wordt meer motorolie en brandstof verbruikt;
  • de motor werkt niet goed bij laag rpm, en hapert spontaan in stationaire toestand.

De redenen van problemen met de inlaatklep

Problemen van het componenten kunnen veroorzaakt worden door brandstof of motorolie van slechte kwaliteit. Gebruik van benzine met laag octaan leidt tot lage antiklop waarde van de brandstof, wat leidt tot hoge belading van de zuigergroep. Vervolgens wordt de motor heter. Koolstof uitstoot wordt ook verzameld op het hoofd van de klep, en als deze laag dik genoeg wordt komt dit tussen de zetel en het hoofd van de klep te zitten. Dit resulteert in een overhit hoofd van de klep en verstoord contact met de zitting.

Vaak  is de reden van het probleem met het component een vergrote of verkleinde ruimte tussen de zitting en de klep. Hoe groter de afstand is, hoe sneller het component verslijt, en de motor uitvalt. Als de ruimte minder dan normaal is, zal de inlaatklep niet meer werken. Zo komt brandstof niet op tijd in de cilinders. Een voertuig bedienen met gesloten kleppen resulteert in een overhitte motor en premature uitval van de cilinders.

De problemen kunnen komen door te snelle ontsteking. Als het component uitvalt, is het nodig om u ervan te verzekeren de hoek van vonkenvooruitgang goed is.

Een inlaatklep vervangen

Reparatie kan de grootste gebreken niet verhelpen, en daarom moet het vervangen worden.

Om het component uit elkaar te halen, moet u de distributieriem en de kleppendeksel weghalen. Het is goed om de onderdelen te markeren.

Om de bouten van de kleppendeksel vast te zetten, moet u gebruik maken van een momentsleutel. De waarde hiervan moet maar 10 Nm zijn.

De kleppen zullen uiteindelijk verslijten, en vervang dan alle onderdelen tegelijk.

Inlaatklep van de beste fabrikanten
Inlaatklep in originele kwaliteit van TOPRAN fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van IPSA fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van TRW Engine Component fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van INTERVALVES fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van FEBI BILSTEIN fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van JAPANPARTS fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van FAI AutoParts fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van JP GROUP fabrikant
Inlaatklep in originele kwaliteit van FRECCIA fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van ET ENGINETEAM fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van MAHLE ORIGINAL fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van AE fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van ASHIKA fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van PETERS ENNEPETAL fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van BLUE PRINT fabrikant Inlaatklep in originele kwaliteit van DT fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Inlaatklep voor uw wagen
Koop MAHLE ORIGINAL Inlaatklep 039 VE 31046 000 voor voertuig aan voordelige prijs 9,73 €
-22%
9,73 €
12,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | MAHLE ORIGINAL 039 VE 31046 000
Product informatie
  • Inbouwplaats: Aanvoerzijde
  • Klepschijfdiameter [mm]: 31,2
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6,0
  • Lengte (mm): 103,8
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Klepsteelmateriaal: Chroom Siliciumstaal
In voorraad Details
Koop AE Inlaatklep V91416 voor voertuig aan voordelige prijs 7,21 €
-22%
7,21 €
9,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | AE V91416
Product informatie
  • Lengte (mm): 95,500
  • Materiaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Klepsteeleind gehard
  • Klepschijfdiameter [mm]: 32,100
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6,970
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
In voorraad Details
Koop MAHLE ORIGINAL Inlaatklep 029 VE 30528 000 voor voertuig aan voordelige prijs 14,23 €
-22%
14,23 €
18,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | MAHLE ORIGINAL 029 VE 30528 000
Product informatie
  • Inbouwplaats: Aanvoerzijde
  • Klepschijfdiameter [mm]: 29,5
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6,0
  • Lengte (mm): 100,9
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Klepsteelmateriaal: Chroom Siliciumstaal
In voorraad Details
Koop AE Inlaatklep V94606 voor voertuig aan voordelige prijs 6,61 €
-22%
6,61 €
8,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | AE V94606
Product informatie
  • Lengte (mm): 110,000
  • Materiaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Klepsteeleind gehard
  • Klepschijfdiameter [mm]: 33,600
  • Klepsteeldiameter [mm]: 5,500
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
In voorraad Details
Koop FRECCIA Inlaatklep R6564/S voor voertuig aan voordelige prijs 8,36 €
-22%
8,36 €
10,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | FRECCIA R6564/S
Product informatie
  • Klepschijfdiameter [mm]: 28,1
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6
  • Lengte (mm): 99,3
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Materiaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aansluittechniek: I
In voorraad Details
Koop FRECCIA Inlaatklep R6470/SCR voor voertuig aan voordelige prijs 8,77 €
-22%
8,77 €
11,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | FRECCIA R6470/SCR
Product informatie
  • Klepschijfdiameter [mm]: 30,5
  • Klepsteeldiameter [mm]: 7
  • Lengte (mm): 105,4
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
  • Materiaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aansluittechniek: EE
In voorraad Details
Koop FRECCIA Inlaatklep R6088/BMCR voor voertuig aan voordelige prijs 9,92 €
-22%
9,92 €
12,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | FRECCIA R6088/BMCR
Product informatie
  • Klepschijfdiameter [mm]: 26
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6
  • Lengte (mm): 100
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
  • Materiaal: Bi-metaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom-Mangaan-Nikkelstaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aansluittechniek: I
In voorraad Details
Koop ET ENGINETEAM Inlaatklep VI0134 voor voertuig aan voordelige prijs 8,77 €
-22%
8,77 €
11,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatklep | ET ENGINETEAM VI0134
Product informatie
  • Klepschijfdiameter [mm]: 33,9
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6
  • Lengte (mm): 104
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Materiaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
  • Aansluittechniek: I
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen