Uitlaatklep voor voertuig

Motor Onderdelen: Uitlaatklep

Om een zuigmotor en de kleppen te bedienen, en ook te openen en sluiten tijdens de gasuitwisseling, de luchtinlating en de rookgasafvoer, begint een klepbediendingsmechanisme en servomotor. Een van de kleppen wordt uitlaatklep genoemd. Het opent de kanalen voor de vrijlating van verbrandingsgassen na de expansieslag. Om hoge temperaturen en roest ontstaan door verbrandingsgassen te kunnen weerstaan, voor een optimale wartmeoverdracht is de uitlaatklep meestal hol en gevuld met vloeibaar natrium. De warmte gaat in het vat met behulp van natrium en trilling.

Bijna alle 4-takt motoren zijn voorzien van een zuigmotor. Niet kleppen maar zuigers roterende spoelen, of membranen worden voornamelijk gebruikt in twee-takt motoren en uitsluiten in roterende-zuigers, voor gasdistributie De uitzondering zijn de 2-takt dieselmotoren, die de uitlaatklep met controle hebben. De kleppen worden geopend door gebogen assen die worden aangedreven door nokkenassen. Ze worden afgesloten met pneumatische, mechanische of schroefveren. Motoren varieren van nokkenassen en kleppen lokaties. Bijvoorbeeld , inlaat over uitlaat motoren gebruiken alleen uitlaatkleppen. Andere gebruiken zijkleppenmotoren. In de bovenhoofdkleppen motoren hangen de kleppen in de cilinderkop. De meest populaire is de bovenliggende nokkenas motor. In dit geval, de nokkenas ligt boven de oppervlakte van de verbinder en de verbrandingskamer tussen de cilinderblok en de kop.

Mocht u een uitlaatklep nodig hebben voor een specifiek automerk, bijvoorbeeld, Ford, kunt u het gemakkelijk vinden in onze assortiment van auto onderdelen onder het automerk nummer genoemd in de documenten van de auto.

Hoe weet u dat er een probleem is met de uitlaatklep

Eerst moet de klep met het oog geïnspecteerd worden, en de staat moet geëvalueerd worden. Controleer of het component op de goede plaats zit, en of de klep groot genoeg is. De klep moet tussen de 1.15-1.5 mm breed zijn. Daarna moet u de ruimte tussen het component en de zuiger opmeten. Om dit te doen moet u de zuiger er zoveel mogelijk uit trekken. De optimale ruimte is 2.5 mm. Als de meetresultaten lager zijn dan deze waarden, kan de klep de zuiger raken, waardoor de klep meteen kapot kan gaan.

Daarbij is het nodig om te controleren hoezeer het component vervuild is. Als het component koolstofuitstoot, of verbrandingsresidus en restanten van olie produceert, moet het component schoongemaakt worden. Voor het schoonmaken, moet u een middel met alcohol gebruiken.

Dit zijn symptomen dat er een probleem is met de uitlaatklep:

  • er is meer druk van uitlaatgas;
  • het brandbare mengsel verbrandt spontaan in de cilinders van de motor;
  • er wordt meer brandstof verbrand;
  • Controleer de lichtjes van de motor op het dashboard;
  • de motor raakt snel overbelast;
  • te veel vocht raakt gecondenseerd op de motor;
  • geur van uitlaatgas in de passagiersruimte.

De redenen van problemen met de uitlaatklep

Uitlaatkleppen zijn bestemd voor werking in een agressief milieu: ze hebben constant te maken met hoge druk, chemicaliën en extreme temperaturen, die vaak boven de 650°C komen. Er zijn voor hun productie hele sterke materialen nodig en zorgvuldige observatie van het technologische proces. Zelfs de kleinste fouten tijdens het productieproces zorgen dat de levensduur minder lang is. Tegenwoordig zijn fabrieksfouten de meest voorkomende redenen dat de uitlaatklep niet goed werkt.

Vaak werken kleppen niet goed door hun systematische overhitting. Dit kan verscheidene redenen hebben, inclusief het gebruik van brandstof van lage kwaliteit. Brandstof met een laag octaangehalte zorgt voor schokken tijdens de verbranding. Dit resulteert in een abrupte verhoging van de temperatuur, en in premature slijtage van het component. Gelijksoortige gevolgen kunnen voortkomen uit problemen in de brandstoftoevoer, wat de vorming van brandbaar mengsel hindert. Constante blootstelling aan zeer hoge temperaturen kunnen resulteren in de deformatie van de basis van de stam, en het component kan geblokkeerd raken.

Als de ruimte bij de klep verkeerd wordt aangepast, het ventiel verkeerd geplaatst is, er een laagje koolstof op de contacten zet, losse elementen versleten of vervuild zijn, en de veer verzwakt is, worden de processen van hitte uitwisseling minder efficiënt. Als een resultaat, is het hoofd van het ventiel blootgesteld aan constante hitte, waardoor deze doorbrandt, de cilinder minder strak wordt en de motor niet meer goed werkt.  

Reparatie en vervanging van de uitlaatklep

Reparatie kan de schade van het component niet elimineren.  Ondanks het feit dat de klep gemaakt is van heel sterk metaal, moet deze vervangen worden als er vervorming is opgetreden.

Om een nieuw component te installeren, moet u het cilinderhoofd weghalen. Daarom moet u de vervangen overlaten aan een werkplaats.

Na de vervanging van de klep, moet het in het cilinderhoofd zitten. Hier wordt speciaal slijpmateriaal voor gebruikt.

Om de motor goed in elkaar te kunnen zetten, raden we aan om de onderdelen te markeren. Nadat de motor is geïnstalleerd, moet u een testrit maken met de motor op medium snelheid.

Uitlaatklep van de beste fabrikanten
Uitlaatklep in originele kwaliteit van IPSA fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van JP GROUP fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van TOPRAN fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van FAI AutoParts fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van TRW Engine Component fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van SWAG fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van INTERVALVES fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van MAHLE ORIGINAL fabrikant
Uitlaatklep in originele kwaliteit van FRECCIA fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van BLUE PRINT fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van FEBI BILSTEIN fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van ET ENGINETEAM fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van AE fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van BUGIAD fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van ASHIKA fabrikant Uitlaatklep in originele kwaliteit van PETERS ENNEPETAL fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Uitlaatklep voor uw wagen
Koop ET ENGINETEAM Uitlaatklep VE0105 voor voertuig aan voordelige prijs 8,29 €
-19%
8,29 €
10,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | ET ENGINETEAM VE0105
Product informatie
  • Lengte (mm): 104,4
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6
  • Klepschijfdiameter [mm]: 24,5
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Materiaal: Chroom-Mangaan-Nikkelstaal
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
In voorraad Details
Koop ET ENGINETEAM Uitlaatklep VE0062 voor voertuig aan voordelige prijs 10,11 €
-19%
10,11 €
12,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | ET ENGINETEAM VE0062
Product informatie
  • Lengte (mm): 102
  • Klepsteeldiameter [mm]: 6
  • Klepschijfdiameter [mm]: 28
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Materiaal: Bi-metaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom-Mangaan-Nikkelstaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
In voorraad Details
Koop AE Uitlaatklep V94246 voor voertuig aan voordelige prijs 9,49 €
-19%
9,49 €
11,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | AE V94246
Product informatie
  • Lengte (mm): 93,900
  • Materiaal: Chroom-Nikkel-Magnesiumstaal
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
  • Klepschijfdiameter [mm]: 25,000
  • Klepsteeldiameter [mm]: 5,000
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
In voorraad Details
Koop FEBI BILSTEIN Uitlaatklep 21216 voor voertuig aan voordelige prijs 21,64 €
-19%
21,64 €
26,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | FEBI BILSTEIN 21216
Product informatie
  • Aantal inkepingen/gaten: 3
  • Gewicht (kg): 0,035
In voorraad Details
Koop FRECCIA Uitlaatklep R4729/RCR voor voertuig aan voordelige prijs 8,68 €
-19%
8,68 €
10,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | FRECCIA R4729/RCR
Product informatie
  • Klepschijfdiameter [mm]: 28
  • Klepsteeldiameter [mm]: 7
  • Lengte (mm): 108,6
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
  • Materiaal: Chroom-Mangaan-Nikkelstaal
  • Aansluittechniek: I
In voorraad Details
Koop FRECCIA Uitlaatklep R6129/BM voor voertuig aan voordelige prijs 9,49 €
-19%
9,49 €
11,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | FRECCIA R6129/BM
Product informatie
  • Klepschijfdiameter [mm]: 31,5
  • Klepsteeldiameter [mm]: 7
  • Lengte (mm): 90
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Materiaal: Bi-metaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom-Mangaan-Nikkelstaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aansluittechniek: I
In voorraad Details
Koop AE Uitlaatklep V94499 voor voertuig aan voordelige prijs 8,49 €
-19%
8,49 €
10,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | AE V94499
Product informatie
  • Lengte (mm): 107,500
  • Materiaal: Chroom-Nikkel-Magnesiumstaal
  • Klepschijfdiameter [mm]: 28,000
  • Klepsteeldiameter [mm]: 5,500
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
In voorraad Details
Koop FRECCIA Uitlaatklep R6144/BMCR voor voertuig aan voordelige prijs 10,11 €
-19%
10,11 €
12,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Uitlaatklep | FRECCIA R6144/BMCR
Product informatie
  • Klepschijfdiameter [mm]: 32
  • Klepsteeldiameter [mm]: 8
  • Lengte (mm): 108,7
  • Klepzittinghoek [graden]: 45
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Verchroomde klepsteel
  • Materiaal: Bi-metaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom-Mangaan-Nikkelstaal
  • Klepsteelmateriaal: Chroom Siliciumstaal
  • Aansluittechniek: I
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen