
Oliepeilstok auto
Auto Oliepeilstok voor
Peilstok: nuttige informatie
Oliepeilstok is een apparaat voor het meten van het olieniveau in de auto. Deze bevindt zich in het motorblok van de auto. Het is gemakkelijk te vinden dankzij de gekleurde ring of de gekleurd handvat. Om de olieniveau te bepalen moet u de peilstok uittrekken en droog hem met een doek. Steek vervolgens de peilstok zo ver mogelijk naar binnen. Trekken hem vervolgens nogmaals uit om het olieniveau op de schaal te zien. Voordat u het oliepeil controleert, is het noodzakelijk om de motor te stoppen, zodat de olie in het carter vloeit.
Normaal gesproken is er niet te veel maar ook niet te weinigolie inde motor. De afstand tussen de minimum en maximum streepjes op de peilstok moet ongeveer 1 liter zijn. Als het oliepeil onder de streepje is, dan moet u olie toevoegen. De motor moet niet zonder olie gebruikt worden, het kan beschadigd worden. Afgebroken oliepeilstok moet onmiddellijk vervangen worden om het oliepeil op elk moment te kunnen controleren. Het vervanging van de oliepeilstok is niet duur.
U moet gewoon de oliepeilstok in de respectieve gat invoegen. Het moet gesloten blijven totdat er geen olie oeilstok meer is om geen vuil in de motor terecht te komen. Het is zeer belangrijk dat de peilstok in de auto past. Afgebroken meeschaal kan onjuiste resultaten aangeven. Heeft u andere auto-onderdelen nodig, zoals richtingaanwijzer, shock mount, demper strut, generator, transmissie lager of achterlicht? Op onze website vindt u alle auto-onderdelen dat u nodig heeft.
Hoe weet u dat er een probleem is met de oliepeil indicator
Om het component te kunnen testen, moet u de weerstand tussen de contacten meten. Als de sensor in orde is, ligt de waarde van deze indicator tussen de 5 en 30 Ohms. Om de goede werking van het component te controleren, moet er een speciaal apparaat gebruikt worden. Installeer het geteste component op het deksel van het apparaat, verbind het omhulsel met de grond, en de output met de circuitbedrading. Beweeg de hendel dan naar het maximale punt op de schaal, en gebruik de goede hoeken. De indicatoren zullen de fout bepalen. De fout moet niet afwijken van de acceptabele waarden.
Dit zijn de meest voorkomende symptomen dat er een probleem is:
- de naald van de unit fluctueert;
- het lampje dat aangeeft dat er een laag oliepeil is knippert sporadisch;
- de wijzer gaat spontaan naar beneden;
- als de ontsteking aan is, en de motor is opgestart, beweegt de wijzer niet;
- de wijzer staat altijd op minimum of maximum.
De redenen van problemen met de oliepeil indicator
Constante vibratie van de motor kan als resultaat hebben dat het contact kapot gaan, en dat de elektrische kringloop tussen de sensor en de indicator goed blijft werken, zodat er problemen zullen zijn met de controle van het oliepeil, en kunnen serieuze problemen met de motor veroorzaken.
Veelvoorkomende problemen met de sensor zijn kortsluiting of oxidatie van de contacten en de afname van druk en de indringing van olie. Verzegeling wordt vaak minder goed als de rubberen ringen van het component verslijten. Oxidatie van de contacten komt door vocht en kortsluiting door voltage dat plotseling wegvalt.
De sensor drijvende demagnetisering wordt veroorzaakt door hoge temperaturen en verstreken levensduur van het component.
Oliepeil indicator reparatie en vervanging
Gedurende reparatie, worden de sensor en de drijver vervangen. Als de bedrading beschadigd is, moet u de verbinding herstellen. Om het probleem op te lossen, kunt u ook een contact verbuigen. Vaak wordt een kapot component vervangen door een nieuwe. Als u wilt vervangen moet u eerst de olie verwijderen. Haal dan de opzetstukken van het kapotte component weg met een tang, haal het weg, en installeer een werkend component. Vul het na vervanging met nieuwe olie.