
Aircopomp auto
Auto Aircopomp voor
AC-compressor: nuttige informatie
De airco compressor is het zogenaamde hart van elke airco. Afkoelen is mogelijk door koelmiddel compressie. De compressie is een concentratie die nodig is voor de depressie van het koelmiddel. Na depressie gebeurt de diffusie van de koelte door de airco heen. Dit proces begint elke keer dat u de airco aanzet en duurt totdat koele lucht zal door de cabine verspreidt worden. Bovendien gebruikt de airco compressor veel energie, daarom is het onvoordelig.
De compressor wordt ingeschakeld door de elektrische motor of direct door de automotor. Er zijn verschillende soorten compressoren. De airco kan mislukken door verschillende redenen. Eén hiervan is het uit elkaar trekken van de V-riem. Het is makkelijk om dat te controleren als u de airco naziet. Als de airco kapot gaat, dan moet u het volledig vervangen. In veel gevallen is dat duur. Het repareren van de compressor is mogelijk alleen in zeldzame gevallen.
Toch is het goedkoper om de airco compressor te vervangen dan de hele airco. Maar dat moet bij een reparatiewinkel. Ongevorderde autobezitters zullen niet in staat zijn om dit alleen te doen. Als u onderdelen niet bij service centra koopt, dan zal het goedkoper zijn. Bij onze webwinkel zult u airco compressors voor veel auto’s vinden tegen voordelige prijzen. Bovendien vindt u remblokken, hoorns, stuurpennen, bougies, spatborden, V-riemen, brandstoffilters en veel andere onderdelen bij ons.
Airconditioning compressor storingen
- Versleten of beschadigde aandrijfriem;
- Lekkage koelvloeistof;
- Gebroken koppel van het component;
- Spoelen zijn versleten of gesmolten op het oppervlak;
- Beschadiging als gevolg van mechanische impact;
- Vastgelopen deel kleppen;
- Kortsluiting.
Tekenen van airconditioning compressor storingen
- De airco maakt niet relevante geluiden bij het inschakelen of tijdens het gebruik;
- Temperatuur van de lucht kan niet worden veranderd;
- Vreemde geur in de cabine.
Oorzaken van airconditioning compressor storingen
- Ontijdig onderhoud;
- Onjuist gebruik van airco onderdelen;
- Gebruik van lage kwaliteit onderdelen;
- Verlaagde druk in het systeem;
- Het onderdeel wordt gebruikt onder hoge luchtvochtigheid en veranderingen van temperatuur;
- Gebruik lage kwaliteit koelvloeistof;
- Onvoldoende koelvloeistof in het systeem;
- Onvoldoende smeermiddel in het systeem;
- Leidingen zijn beschadigd;
- Motor ventilator is kapot.
Diagnose
Inspectie van de toestand van het onderdeel wordt uitgevoerd bij een speciale stand of in de auto. Daar wordt de druk van het systeem gemeten. De beste druk voor het systeem is 2-3 bar. Bij het gas kan de druk oplopen tot 15-25 bar. Bij lage drukken zal de koeling zeer gering zijn.
Hierna moeten u de olie van het component controleren. U moet opletten voor verontreinigingen, roest, water, wat de druk is in het systeem, de kleur van de olie, of de olie een verbrande geur heeft en of de compressor oververhit tijdens werking. U moet rekening houden dat als het mechanisme oververhit is voor een lange periode van tijd de olie chemische stoffen zal opnemen en de compressor kapot kan maken.
Bij drukverschillen moet de meting een geleidelijke verandering aangeven, sterke schommelingen van de compressie kan schaden leveren aan het systeem en de compressor kan vervuild raken.
Reparatie en vervanging van compressor onderdelen
Bij kleine schade kan een specialist het herstellen. Wanneer het component is getest en de defecten zijn bepaald wordt de compressor gedemonteerd en gereinigd.
Het beoordelen van de schade help kleine defecten te onthullen. Controleer na de reparatie of de compressor juist werkt. Als meer dan de helft van de compressor elementen defect zijn of als de elektromagnetische koppeling kapot is moet het onderdeel worden vervangen.