Terug
Land
Terug
Mijn voertuigen
-
Reserveonderdelen voor uw auto

-
Informatie
Vacuumleiding kan worden gebruikt in verschillende systemen van het voertuig, bijvoorbeeld in de turbo of in de centrale vergrendeling. Vacuumleiding is ook noodzakelijk voor rembekrachtiging, die in de regel werkt in auto's met onderdruk. Onderdruk die nodig is voor rembekrachtiging wordt opgewekt in diesel en benzine motoren door de directe inspuiting in de vacuumpomp. In de traditionele benzinemotoren de benodigde onderdruk begint in het inlaatspruitstuk achter de gasklep.
De vacuumleiding moet zodanig zijn geconstrueerd zodat het de respectievelijke onderdruk zonder zijn vorm te verliezen kan weerstaan. In de meeste gevallen is een dikke rubbere buis genoeg. Wanneer er een hoog vacuum wordt gecreeerd, een bijkomende versterking is opgenomen, bijvoorbeeld glasvezel of staal. Vacuumleiding beschadiging is meestal het resultaat van een defecte verzegeling. Daardoor stoort het systeem of mislukt. Als regel, is het logisch om een defecte vacuumleiding te vervangen. Alle pakkingen zouden moeten worden vervangen. Kritische veiligheids systemen, zoals een remsysteem moeten worden gerepareerd in de reparatie werkplaats.
Een nieuwe vacuumleiding is relatief goedkoop. Niettemin, is het noodzakelijk om er zeker van te zijn dat de leiding in het specifieke voertuig past. Het word niet aangeraden om een ongeschikte vacuumleiding te installeren, alleen omdat de aansluitingen passen. Zo kunt u het hele systeem verstoren. In elk geval, als u een hoge kwaliteitsreserve auto onderdeel nodig heeft, kunt u het gemakkelijk vinden in onze auto onderdelen online winkel. Heeft u een auto onderdeel nodig? In onze online winkel kunt u een gasklepsensor, injectieklep, slinger ondersteuning, draagarm, balg, nokkenas en oliekoeler vinden. Als u reserve auto onderdelen voor uw auto nodig heeft, is onze online winkel de juiste keus.
Hoe weet u dat er problemen zijn met de vacuüm remondersteuning
U kunt zonder de hulp van experts controleren of er problemen zijn. Hiervoor moet u de motor starten en het rempedaal 5-7 keer indrukken om naar geluiden te luisteren. Als lucht een zacht geluid maakt, betekent het dat de druk in de remondersteuning verminderd is.
Start de motor nadat u lucht uit het remsysteem heeft laten lopen. Als u de auto opstart, moet het rempedaal 1-2 centimeter omhoog gaan. Als de positie niet verandert, moet u contact opnemen met de werkplaats voor een meer gedetailleerde controle.
Voer daarna nog een experiment uit. U moet het rempedaal zoveel mogelijk indrukken terwijl de motor werkt, daarna moet u de motor uitzetten en het pedaal 1-2 minuten ingedrukt houden. Als luchtkanalen beschadigd raken en de druk in het systeem verminderd, zal de terugdruk in het pedaal genoeg toenemen en dan moet u meer kracht zetten om het in te drukken.
Dit zijn de symptomen dat er een controle nodig is:
Oorzaken van problemen met de vacuüm remondersteuning
De meeste problemen met de vacuüm remondersteuning worden veroorzaakt door verminderde druk. Vaak gebeurt dit door mechanische schade, het losraken van bevestigingen en klemmen of natuurlijke slijtage van de rubberen onderdelen. Als u vaak over een ruig wegdek rijdt, wat gepaard gaat met excessieve vibraties en leidt tot het vergroten van de ruimte tussen de elementen van het component, verplaatsing of verstopping van het ventiel, kan ook de oorzaak van het probleem worden.
Soms werkt de unit niet goed door problemen met het ventiel of scheuren in het membraan. Gebruik van verzegelingen van lage kwaliteit kunnen ook problemen veroorzaken: ze gaan meestal kapot, of ze verliezen hun elasticiteit.
Als het voertuig komt met een vacuümpomp voor het creëren van vacuüm, dan kunnen defecten hiervan zorgen voor problemen met de vacuüm remondersteuning. Als u de pomp te vroeg activeert, creëert dit excessieve belading op het membraan en leidt dit tot premature vernietiging.
Reparatie en vervanging van de vacuüm remondersteuning
Reparatie van de vacuüm remondersteuning moet alleen uitgevoerd worden als de ventielen of het diafragma licht beschadigd zijn. Hiervoor moeten alleen originele onderdelen gebruikt worden. Als onderdelen voor algemene doeleinden gebruikt worden, moet er ook getest worden of ze passen.
Als het omhulsel gebroken is of als er meer serieuze schade is, moet het onderdeel vervangen worden.
Voor u het kapotte component weghaalt, moet u de motor uitzetten. Het is praktisch om het voertuig op de autolift te zetten. Allereerst moet u de schakeling van het rempedaal los halen. Het zit onder de schacht van het stuurwiel. Wees voorzichtig dat u de relevante mechanismen niet beschadigt.
Daarna moet u de verbindingen losschroeven en de voornaamste remcilinder weghalen. Haal daarna de vacuümslang los van het ventiel. Zet daarna het nieuwe component op dezelfde plek.