Vacuumpomp rembekrachtiger auto
Vacuümpomp rembekrachtiger voor
Vacuümpomp rembekrachtiger: nuttige informatie
Hoe herkent u het uitvallen van de vacuümpomp van de rembekrachtiger
U kunt het eerste onderzoek zelf uitvoeren. Als eerste moet u kijken of het onderdeel nog onder druk staat. Voer een grondig visuele controle uit op de oppervlakte van het onderdeel. Olieresten. scheuren en andere mechanische schade geven een mankement aan. Verzeker u dat de pomp goed vast zit met behulp van een afdekking.
Voor nader onderzoek moet u het dashboard verwijderen. en dan de pomp van de slang van de booster losmaken. Start daarna de auto en warm de motor op. Maak het uiteinde van de slang dicht met uw vinger. Als de pomp goed werkt. moet u zuiging voelen. Als er geen zuiging is. moet u het onderdeel repareren of vervangen.
Een uitgebreider onderzoek kan worden gedaan louter door deskundigen in een garage met behulp van een vacuümmeter.
U kunt herkennen dat de vacuümpomp van de rembekrachtiger moet worden nagekeken door deze indicaties:
- Als de motor opwarmt of draait op een lage snelheid. is metaal geklop te horen;
- Als de motor nog niet genoeg opgewarmd is. heeft het rempedaal veel weerstand;
- Het parkeer lampje brand op het dashboard;
- De motor heeft minder vermogen;
- De motor draait minder toeren bij stationair;
- De uitlaatgassen zijn zwart.
Redenen voor het uitvallen van de vacuümpomp van de rembekrachtiger
Het meest voorkomende mankement is geen olie of een te laag niveau. Hierdoor zal de pomp sneller slijten en zal een niet genoeg vacuüm niveau in het systeem leveren. Drukverlies kan ook komen door het slijten van de pakking.
Het gebruik van olie van matige kwaliteit kan ook tot een mankement leiden. het kan voor ophoping van de olie in de toevoer zorgen.
Het repareren en vervangen van de vacuümpomp van de rembekrachtiger
Als er een klein mankement is. kunt u een reparatie set kopen en zelf de pomp repareren. Alhoewel het de moeite waard is om van tevoren de kosten te berekenen. Als de prijs te hoog is en niet veel verschil vertoond met een nieuw onderdeel. dan is het handiger om de pomp te vervangen.
In enkele auto’s zit de rembekrachtiger verbonden aan de generator. In dat geval. kunt u de reparatie beter laten uitvoeren door deskundigen in een garage.
Het zelf installeren van het onderdeel is best lastig omdat het zeer lastig is om bij het onderdeel te komen. Daarnaast kan de motor uitvallen als het onderdeel verkeerd geïnstalleerd wordt. Dat is de reden dat het vervangen beter gedaan kan worden in een garage.