Remslang auto
Remslangen voor
Remslangen: nuttige informatie
De meeste auto’s gebruiken hydraulische remsysteem. Vrachtwagens gebruiken ook pneumatische remsysteem. Deze systemen dienen om voor optimale distributie van remkrachten tussen wielen te zorgen. In beide gevallen zijn remslangen nodig voor hydraulische vloeistof afvoer. De remslang moet vast en stevig zijn, want elke defect kan ernstige consequenties hebben. Zelfs het gebruik van hoge kwaliteit materialen kan niet garanderen dat er geen defect voorkomt; daarom is het in Groot-Brittannië verplicht om twee remsystemen onafhankelijk van elkaar te hebben (dual-remsysteem).
Lange tijd was rubber het standaard materiaal voor de productie van remslangen. Vandaag nog zijn rubber slangen heel verspreid. Maar dit materiaal heeft een nadeel: het explodeert. Daarom worden Polytetrafluorethylen remslangen steeds vaker gebruikt. Hun oppervlak is van roestvrij staal. Dankzij roestvrij staal en Polytetrafluorethylen worden remslangen steviger.
Als de remslang een defect heeft, dan werken de remmen niet. De slang kan door slijtage misgaan of hij kan door een dier geknald zijn. Daarom zouden remslangen regelmatig gecontroleerd moeten worden. Een plotselinge afname van remvloeistof kan ook een defect bij de remslang betekenen. Bij het vervangen van de remslang moet lucht van het systeem uitgepompt worden. Het is raadzaam om de remslang in een reparatiewinkel te vervangen.
De kost is niet groot, dus het is niet de moeite waard om dat zelf te doen. In onze Internet winkel zult u veel andere onderdelen voor uw auto. Als u remschoenen, remschijf, spatborden, hoorns, hydraulische filter of cardanas nodig hebt, dan bent u welkom bij onze online winkel! Hier kunt u hoge-kwaliteit stukken tegen voordelige prijzen kopen.
Remslang storingen
- Verplaatsing van component;
- Schade werkoppervlakte;
- Slijtage;
- Verdraaien van de slang;
- Verstopping component;
- Gebroken onderdeel;
- Schade aan de kruising.
Tekenen van remslang storingen
- Lekkage van hydraulisch vloeistof;
- Vreemde geluiden bij het indrukken van het rempedaal;
- Hoge temperaturen van remtrommel;
- Slippen van de auto wanneer het rempedaal hard wordt ingedrukt;
- Trillen bij het remmen;
- Verlenging van remweg;
- Overmatige speling van het rempedaal.
Oorzaken van remslang storingen
- Negeren van de gebruiksaanwijzingen;
- Het losmaken van de klem;
- Installeren van lage kwaliteit componenten;
- Onervaren of niet tijdig onderhoud van het remsysteem;
- Thermische invloed;
- Gebruik van verkeerde of slechte hydraulische vloei
- stof;
- Invloed van actieve chemische middelen.
Diagnose
U moet een inspectie van de onderdelen elke 50.000 operationele kilometers uitvoeren. De optimale optie is om een visuele inspectie uit te voeren elke keer als er een complex remsysteem diagnose wordt uitgevoerd.
Alleen, zonder enige speciale gereedschappen kunt u alleen een visuele inspectie uitvoeren, waarbij u aandacht moet besteden aan zichtbare storingen. Bijvoorbeeld, het scheuren of afpellen van het werkoppervlak. Neem onmiddellijk contact op met uw garage wanneer u een breuk waarneemt.
Reparatie en vervanging remslangen
Deskundigen wijzen erop dat het niet raadzaam is om een rubberen slang te repareren. The prijs van een nieuwe slang is acceptabel en kan daarom beter worden vervangen. We herinneren u eraan dat de rubberen slang moet worden vervangen om de 125.000 operationele kilometers onafhankelijk van de toestand. Om dit onderdeel te vervangen doet u het volgende:
- Ontkoppel de negatieve verbinding van de accu;
- Verwijder het wiel;
- Verwijder de draad die de slijtage sensor en de blok verbindt;
- Duw op het einde van de draad van het blok;
- Verwijder draad door de houders;
- Draai een slang uit het remsysteem, houdt het einde vast;
- Neem het uiteinde van de afdichtstrip van de houder op een draagarm van de carrosserie;
- Verwijder de remslang;
- Installeer een nieuwe slang en herhaal alle stappen achterstevoren.
Het wordt ook aanbevolen om tegelijkertijd de sluitveer en afdichtring te vervangen. Vergeet niet om het systeem te ontluchten na het vervangen om zeker te zijn dat het vervangen is goed gegaan.