Remklauw auto
Remklauwen voor
Remklauwen: nuttige informatie
De remklauw is een onderdeel van de remschijf. De remklauw samen met de zuiger drukken de remschoenen met remblokken op de remschijf. Wanneer de bestuurder op het rempedaal drukt, beweegt de remcilinder zuiger en het remmen treedt op. Het meest voorkomende model is de zwevende remklauw, maar op sommige auto's worden er swingende en vaste klauws gemonteerd. Meestal worden de remklauwen gegoten en hun levensduur is langer dan die van de auto zelf. In tegenstelling tot de onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn, zoals remblokken en remschijven, is het vervangen van de remklauw zelden nodig.
Als de remklauw defect is, dan heeft zich de schade waarschijnlijk voorgedaan als gevolg van een erge botsing, zoals een ongeluk. Materiaalfouten zijn ook mogelijk. Bij zeer oude of intensief gebruikte auto's kan de gevormde roest de vernietiging van het materiaal en van de remklauw zelf veroorzaken. Visuele inspectie en regelmatig onderhoud kunnen helpen om kleine scheurtjes te onthullen. Als er zelfs een kleine scheur wordt gevonden, dan moet de klauw onmiddellijk vervangen worden.
De remklauw is een eenvoudig onderdeel. Zijn vervanging is niet zo moeilijk. Niettemin moet dit in een reparatiewerkplaats worden gedaan. Zelfs een kleine fout door gebrek aan ervaring, kan tot problemen leiden. Het is veel beter als de remklauw door een deskundige vervangen wordt. Bovendien zijn de kosten laag. In onze online winkel vindt u andere auto-onderdelen, zoals remblokken, remschijven, heffers voor elektrische ruiten, ABS sensoren, claxons, starters, gaskleppen tegen lage prijzen. Op het gebied van kwaliteit maken we geen compromis. In onze online winkel zult u alleen auto-onderdelen van grote kwaliteit kopen.
Schijfrem remklauw storingen
- Mechanische schade aan het onderdeel;
- Vastlopen van componenten in de remklauw;
- Slijtage componenten;
- Vervorming remklauw;
- Remblok corrosie;
- Remklauw verankering verplaatsing;
- Zuiger slijtage.
Tekenen van remklauw storingen
- Vreemde geluiden bij het indrukken van het rempedaal;
- Trillingen en kloppende trillingen bij het remmen;
- Slippen van de auto;
- Kloppen bij de suspensie dat alleen verdwijnt bij het remmen;
- Vermindering van reactietijd auto;
- Moeite met het nemen van bochten;
- Overmatige speling rempedaal.
Oorzaken van remklauw storingen
- Lucht in het remsysteem;
- Effect van vuil en stof;
- Frequente verandering temperatuur;
- Installatie van lage kwaliteit onderdelen;
- Rijden op hobbelige wegen;
- Onjuiste bevestiging remklauw;
- Sportieve rijstijl;
- Het gebruik van lage kwaliteit verbruiksgoederen;
- Slecht onderhoud van het systeem.
Diagnose
Experts raden aan om een inspectie van de remklauw maandelijks uit te voeren. In eerste instantie inspecteer de remklauw. Schat den de gemiddelde conditie van het systeem. Dit is hoe u het test: Versnel de auto tot 80 km/h (wees er zeker van dat de weg vlak en droog is), druk daarna uw rempedaal hard en snel in. Er mogen geen vreemde geluiden voorkomen en de remweg mag niet verlengd zijn. Vergeet niet dat het systeem goed gesmeerd moet zijn. Een inspectie van het systeem moet elke 20.000 operationele kilometers worden uitgevoerd.
Reparatie en vervanging remklauw
Remklauwen verslijten nogal vaak (het is interessant dat de voor kauwen tot 2-3 keer zo vaak moeten worden vervangen dan de klauwen aan de achterkant). Hierdoor is het beter om de remklauwen apart te vervangen, vraag voor advies voor het vervangen van uw remklauwen bij uw garage. De componenten zullen worden losgehaald en remvloeistof en olie zal worden verwijderd bij uw garage. Nadat wordt de kalibratie van de remklauw en de montage van de pakking uitgevoerd. Als het onderdeel niet meer kan worden gerepareerd dan is het noodzakelijk om het te vervangen.