
Uitlaatspruitstuk auto
Auto Uitlaatspruitstuk voor
Spruitstuk katalysator: nuttige informatie
Uitlaatspruitstuk is een onderdeel van het uitlaatsysteem. Het is er om de uitlaatgassen van de cilinderkop te verzamelen en terug te trekken. Zoals de auto verschillende cilinders in het voertuig heeft, behoort de uitlaatspruitstuk op die manier te liggen zodat hij op een optimale manier uitlaatgassen kan terugtrekken. Het is noodzakelijk om de situatie dat uitlaat stromingen elkaar interfereren te voorkomen. Dit word bereikt door de ontstekingsvolgorde. Als regel, de verschillende stromingen van uitlaatgassen zijn gescheiden en voegen zich vrij laat samen. Waarna ze naar de uitlaatbuis worden gezonden.
Uitlaatspruitstukken zijn gemaakt van gietijzer en staal. Gietijzeren spruitstuk kan tegen hogere temperaturen, maar het stalen spruitstuk is veel lichter. In moderne auto's worden beide spruitstukken gebruikt. Over het algemeen breken spruitstukken of vanwege slijtage. In de loop van tijd leiden hoge temperaturen en roest tot scheuren en gaten. Kleine gaten kunnen worden gelast. Als het een serieuze schade is, vervanging is vereist. Het is vrij makkelijk om de oude uitlaatspruitstuk te demonteren. Eerst moet u de stalenplaat bescherming verwijderen. Dan worden de moeren op de uitlaatspruitstuk losgeschroefd.
Installatie van auto onderdelen is een bepaalde moeilijkheid. Als de uitlaatspruitstuk zich vlakbij het cilinderblok bevindt, moet het worden gepolijst. Alleen een specialist kan dit doen. Het vraagt om een hoge graad van nauwkeurigheid en speciaal gereedschap. In elk geval, controlleer na de installatie de dichtheid. In onze online winkel kunt u lagers, een remklauw, asstompen, een rembekrachtiger, balgen, katalysator, een luchtdroger, en vele andere auto onderdelen kopen. Het is gemakkelijk en goedkoop om auto onderdelen online te kopen.
Spruitstuk storingen
- Verroestte component;
- Vervorming of beschadiging door impact van de spruitstuk;
- Slijtage van spruitstuk;
- Vervorming van component studs.
Tekenen van spruitstuk storingen
- Vreemde geluiden van de motor;
- Uitlaatgassen onder de motorkap;
- Toename brandstofverbruik;
- Lezing van de lambdasonde overschrijden de norm;
- Geur van uitlaatgassen in de cabine.
Oorzaken van spruitstuk storingen
- Onvoldoende druk in het systeem;
- Temperatuur spruitstuk varieert;
- Het onderdeel trilt;
- Gebrek aan zachte knooppunten;
- Pakkingen zijn beschadigd of versleten;
- Component verbindingen zijn beschadigd.
Diagnose
Als eerst moet u het component demonteren voor een inspectie. Het is noodzakelijk om de collector te controleren op beschadigingen, mechanische eigenschappen en geometrische overtredingen. Controleer hierna de betrouwbaarheid van de bevestigingsmiddelen. Het systeem moet luchtdicht zijn, zodat er geen uitlaatgassen ontsnappen. Meer gedetailleerde inspectie van het component moet op een stand worden uitgevoerd samen met computergestuurde apparatuur.
Het component is gemaakt van gietijzer en heeft een levensduur van ongeveer drie jaar en de levensduur van de roestvrijstalen collector (in het geval dat er geen mechanische beschadiging aanwezig is) kan zeven jaar meegaan zolang het niet is gaan roesten.
Reparatie en vervanging van de spruitstuk
Reparaties kunnen kleine deuken en breuken verhelpen. Kleine sneden worden verholpen door ze dicht te lassen. Maar u moet onthouden dat de collector van roestvrijstaal is gemaakt, door het lassen verliest het onderdeel zijn eigenschappen en zal minder sterk worden. Door het onderdeel te frezen kan het onderdeel naar zijn oorspronkelijke vorm teruggebracht. Hierdoor wordt de levensduur verlengt. Als het onderdeel is gaan roesten moet het worden vervangen.