Einddemper auto
Achterdemper voor
Achterdemper: nuttige informatie
De geluidsdemper is het achterste deel van het uitlaatsysteem. Het word gebruikt om het geluid uitgestoten door de auto uitlaatgassen te verminderen. Een bepaald geluid word gemaakt tijdens de uitlaat. Het geluid, gemaakt door de auto, word meestal bepaald door de geluidsdemper. Dat is de reden waarom een groot belang wordt gehecht aan dit deel. Als u de geluidsdemper vervangt, kunt u aanzienlijk de autogeluidskenmerken verminderen zonder enig bijkomende inspanningen.
De buitenkant verschijning speelt ook een belangrijke rol. Geluidsdemper is zichbaar van buiten. Dat is de reden dat veel auto eigenaren erg stijlvolle verchroomde geluidsdempers waarderen. Auto vermogen hangt ook af van de geluidsdemper. Met behulp van een geschikt geluidsdempersmodel, kunt u uw auto vermogen verhogen. En andersom, een ongeschikte geluidsdemper of een geluidsdemper van een lage kwaliteit, verlaagt de vermindering van het autovermogen. Roest is de hoofdreden van een geluidsdemper slijtage. Metalen ondergaan aanvallen van zuren die delen in het resultaat van de auto uitlaatgassen verwerking. Vroeg of laat verslijten de geluidsdempers; dit veroorzaakt stoornissen en geluidsniveau verhoging. De motor monteur controleert de uitlaat toestand door bemiddeling van het uiteinde.
Geluidsdemper vervanging is een moeilijke taak. Het kan moeilijk zijn om de details van elkaar te scheiden vanwege roest. Wanneer de geluidsdemper vervangen wordt, moeten al de schroeven, moeren en pakkings ook vervangen worden. Het is ook belangrijk om de geluidsdemper losjes te plaatsen, zonder enige spanning, met genoeg ruimte. Anders kan het nieuwe gebreken veroorzaken. We hebben een uitgebreid assortiment en u kunt er heel veel auto reserve onderdelen vinden. Als u enig onderdeel voor uw auto zoekt (flens, raamverhogers, ontstekingskabel, waterpomp, remschijf of richtingaanwijzer), gebruik de “zoek” functie. We bieden u een kwaliteit productie voor een lage prijs.
Einddemper defecten
- Breuken in de primaire geluiddemper, veroorzaakt door mechanische invloeden;
- Loslaten van onderdeel contacten;
- Problemen met de pakking veroorzaakt door het gebruik buiten de levensduur of fysieke schade;
- Drukverlaging van het systeem;
- Gebruik buiten de levensduur of fysieke schade van isolatie of buizen met perforatie.
Tekenen van einddemper defecten
- Uitlaat produceert lawaai;
- Gassen gaan door andere onderdelen behalve de uitlaat;
- Aanzienlijke vermindering motorvermogen.
Oorzaken van einddemper defecten
- Schade door verkeersongeval of fysieke impact;
- Gebruik van geluiddemper na levensduur;
- Opkomst van roest;
- Het gebruik van slechte kwaliteit vloeistof;
- Breken van extra buffers.
Diagnose
De geschatte levensduur van de primaire staal (met toevoeging van aluminium) demper is niet meer dan twee tot drie jaar. Daarna raden we het gebruik van dit onderdeel af. Belemmeringen in de geponste buizen vermindert de capaciteit van de geluiddemper en laat de uitlaatgassen niet naar buiten gaan. Hierdoor neemt de druk in de buizen toe en kan leiden tot het stijgen van de motor temperatuur.
Het uitlaatsysteem moet elke 50.000 operationele kilometers preventief geïnspecteerd worden. Een sportieve rijstijl en het rijden op wegen met een slecht wegdek zijn redenen om een inspectie vaker uit te voeren.
Reparatie en vervanging einddemper
Kleine fysieke schade of kleine sneden van de demper kunnen worden gerepareerd met normale gereedschappen voor het lassen, maar deze oplossing is tijdelijk en vereist op korte termijn een volledige vervanging van het onderdeel.
Het is voldoende om de geluiddemper klep en de oxidatiekatalysator bevestiging los te koppel om kapotte onderdelen te vervangen. Dan is het noodzakelijk om de pakking, de buffer, oxidatiekatalysator en de geluidsdemper te verwijderen. Deze procedure zal niet veel tijd kosten als u de stappen nauw volgt. Om het uitlaatsysteem te laten werken is het vaak voldoende om de geluiddemper te verbinden.
De installatie van de geluiddemper vraagt voor speciale aandacht. Dit component kan aangrenzende systemen beschadigen, omdat er veel warmte vrijkomt. Het is belangrijk om de plaatsing van de geluiddemper, buffers en de draagarm te controleren. Ook mag het niet in contact komen met andere delen van de auto.