Terug
Land
Terug
Mijn voertuigen
-
Reserveonderdelen voor uw auto

-
Informatie
De master remcilinder is een belangrijk onderdeel van het hydraulische remsysteem. Het wordt gebruikt om de noodzakelijke druk te creëren. Normaal gesproken is de master remcylinder in twee compartimenten gescheiden. Derhalve zijn er twee gescheiden circuits reminrichting in de voertuig. Dit is zeer belangrijk voor de veiligheid. Wanneer u het rempedaal indrukt, beweegt de zuiger. Zodra u het pedaal loslaat worden de zuiger en de veer gereset.
In de twee-ruimte cylinder worden er twee zuigers gebruikt: primaire en secundaire zuiger. Indien één van deze twee zuigers faalt, zijn de remmen minder efficiënt, maar het is voldoende om de auto te stoppen. Een plotselinge daling van de remwerking duidt op een probleem met de mastercylinder. Omdat de remmen erg belangrijk voor de veiligheid zijn, moet u onmiddellijk het service center bezoeken. Het is mogelijk dat de cylinder lekken en moet vervangen worden .
In elk geval is een bezoek aan het service center noodzakelijk om de cylinder te heretellen of te vervangen.Hoofdremcilinder rechtstreeks van invloed op de veiligheid. Om ernstige gevolgen te voorkomen wordt het vervagen door niet-specialisten niet aanbevolen. Na het vervangen controleer de functionaliteit van het remsysteem. Om de oude remcilinder te vervangen, gebruik dan alleen nieuwe hoofdremcilinder van een veilige auto-onderdelen maker.
Om onnodige risico's te vermijden, worden oude remcilinders niet gebruikt voor vervanging. Bent u op zoek naar: stabilisators, katrols, buis, brandstofniveau afzender, deurklink, geleiderollen, waterpomp, warmtewisselaar of andere onderdelen voor uw auto? Bezoek onze auto-onderdelen online winkel en u zult verrast zijn van onze lage prijzen.
Hoofdremcilinder storingen
Tekenen van hoofdremcilinder storingen
Oorzaken van hoofdremcilinder storingen
Diagnose
Wanneer het remsysteem kapot is zal er een bepaald signaal branden op het dashboard. In dit geval moet u een inspectie uitvoert in dat gedeelte die het signaal aangeeft. Om te beginnen moet u een visuele inspectie uitvoeren van de hoofdcilinder. Controleer of er een remvloeistof lekkage is. Besteed extra aandacht aan de verbindingen van de leidingen end de aftakkingen. U moet er ook zeker van zijn dat het onderdeel niet beschadigd is door schokken of stoten. Daarna moet u de druk in het systeem meten. De manometer gage helpt u daarmee. Verbind de druk gage poorten met het aan het systeem. Vergelijk daarna de gemeten waarden met de standaardwaarden, die zijn gegeven in het technische document. Voor het controleren op luchtigheid van de hoofdremcilinder is een gespecialiseerde stand nodig
Reparatie en vervanging van de hoofdremcilinder
Doe het volgende voor het vervangen van de onderdelen:
Na het vervangen van de hoofdzuiger moet u controleren of het rempedaal correct werkt. In het geval van een te zachte werking van het remmen is er waarschijnlijk lucht in het remsysteem gelekt.