Terug
Land
Terug
Mijn voertuigen
-
Reserveonderdelen voor uw auto

-
Informatie
Automodel VW Lupo / Lupo 3L (6X1, 6E1): technische gegevens, uitvoeringen en uitrustingsniveaus
Volkswagen Lupo 6X1, 6E1 auto's zijn hatchbacks met 4 of 5 zitplaatsen die in Europa geproduceerd werden van 1998 tot 2005. De 3L modificaties, die gemarkeerd werden met de index 6E1, werden vervaardigd vanaf 1999. Alle auto's waren beschikbaar met een driedeurs carrosserie. Een gerenommeerde Duitse autoclub ADAC noemde deze wagen de beste in zijn klasse in 2006. Hij is vandaag nog steeds populair. U kunt reserveonderdelen voor Volkswagen Lupo 6X1, 6E1 kopen in onze online winkel. We zijn bereid gekwalificeerde online ondersteuning, een ruim aanbod aan componenten, promoties en kortingen te bieden aan elk van onze klanten.
Technische specificaties van Volkswagen Lupo 6X1, 6E1
VW Lupo 6X1 hatchbacks waren 3527 mm lang, 1639 mm breed, en 1459 mm hoog. Ondanks de compacte afmetingen kon de bagageruimte 830 liter bereiken, maar met niet opgevouwen zetels was dit slechts 130 liter. Dankzij de lage bodemvrijheid van 109 mm was de wagen stabiel op de weg.
De dimensies van de 3L hatchback verschilde lichtjes van de gewone met slechts enkele mm. De lengte bedroeg 3529 mm, de breedte 1621 mm, de hoogte 1464 mm, en de bodemvrijheid 103 mm.
Voornaamste modificaties
Tijdens de productiejaren werden er 12 modificaties van Lupo hatchbacks (1998–2005) uitgebracht: zes op benzine en twee op diesel voor de basisauto, twee op diesel voor de 3L en twee op benzine voor de krachtige GTI.
De meest gekende modificatie was de Lupo 3L 1.2 TDI AT. Het was 's werelds eerste wagen in serieproductie die gemiddeld 3 liter brandstof verbruikte per 100 km. Er werd een 3-cilinder 61 pk motor met een turbolader en directe injectie geïnstalleerd in de wagen. De laadcapaciteit van de wagen bedroeg 280 kg.
Er werden dunne maar sterke stalen panelen gebruikt voor de productie van de carrosserie, terwijl de motorkap, de deuren, de frames van de zetels en de elementen van de ophanging vervaardigd werden uit magnesium of aluminium. Hierdoor was deze modificatie gemiddeld 150 kg lichter dan andere. Een geautomatiseerde manuele transmissie met Tiptronic-functie zorgde ervoor dat de bestuurder manueel een versnelling kon selecteren die naar zijn mening optimaal was. Het motorvermogen werd beperkt tot 41 pk in de Eco-modus, en het koppel van de motor werd in het meest economische bereik gehouden voor specifieke omstandigheden. In het algemeen bedroeg het brandstofverbruik op de snelweg 2,7 liter, 3 liter in een gecombineerde cyclus, en 3,6 liter in de stad.
In 2003 legde de beroemde Oostenrijkse racer Gerhard Plattner een afstand van 4683 km af in de 3L 1.2 TDI AT, waarbij hij slechts €90,94 aan brandstof uitgaf. Zijn rit startte in Noorwegen, en eindigde in Nederland. In totaal had de racer 20 Europese landen bezocht.
Configuraties van Lupo 6X1, 6E1
Oorspronkelijk was de wagen beschikbaar in twee uitvoeringen – E en S, en later werd de Sport toegevoegd. Voor de GTI werd er een speciale uitvoering aangeboden.
Lupo GTI verschilde van het basismodel door de verlengde spatborden, de aanwezigheid van een body kit en de grotere spoiler achteraan. De dubbele uitlaatpijp en de 205/45 R15 banden met een laag profiel benadrukten het sportieve karakter van de wagen. Als standaarduitrusting werden er Bosch Aerotwin wisserbladen geïnstalleerd. Voor de interieurbekleding werd er gebruik gemaakt van lederen bekleding met rode naden en aluminium inzetstukken.