Terug
Land
Terug
Mijn voertuigen
-
Reserveonderdelen voor uw auto
Automodel CITROËN Jumpy I MPV: technische gegevens, uitvoeringen en uitrustingsniveaus
Citroën Jumpy I (U6U) auto's zijn MPV's met maximum 9 zitplaatsen, geproduceerd in Europa van 1994 tot 2006. Deze werden vaak gebruikt als dienstwagens door de politie, het leger en hulpdiensten. De wagens waren gekend als eenvoudig, betrouwbaar, gemakkelijk te onderhouden, en ze hadden een lage prijs. Er wacht een ruim aanbod aan componenten voor deze wagens op u in onze online winkel: remklauwen en -blokken, draagarmen en bussen, aandrijfriemen, geleiderollen en riemspanners, koppelings- en motorelementen, evenals andere onderdelen, onderhoudsproducten voor auto's, verbruiksproducten, en gereedschap voor reparatie van wagens. Schrijf in op onze nieuwsbrief zodat u reserveonderdelen voor Citroën Jumpy I (U6U) kunt kopen aan geweldig lage prijzen.
Technische specificaties van Citroën Jumpy I (U6U)
Oorspronkelijk waren Citroën Jumpy I (U6U) MPV's 4440 mm lang, 1810 mm breed en 1940 mm hoog. De wagens die na 2000 geproduceerd werden, hadden een lengte, breedte en hoogte van respectievelijk 4454 mm, 1812 mm, en 1710 mm. Na de restyling van 2004 begon de fabrikant carrosserieën aan te bieden met een korte en lange wielbasis. Deze met een korte wielbasis waren 4524 mm lang, en met een lange wielbasis 4922 mm. Afhankelijk van het aantal en de schikking van de zetels, kon de capaciteit van de bagageruimte 5000 liter bereiken. De bodemvrijheid kon 130 of 135 mm bedragen.
Afhankelijk van de gekozen versie, beschikte de wagen over 5, 6, 8 of 9 zitplaatsen. De toegang tot de tweede en derde rij zetels werd voorzien door schuifdeuren, die aan een of beide zijden van de wagen gemonteerd werden. De achterste deur bestond uit een conventionele scharnierdeur, bestaande uit twee delen.
De voorste ophanging was onafhankelijk met MacPherson veerpoten, en de achterste afhankelijk met bladveren. Remschijven werden enkel op de voorste as gemonteerd.
Voornaamste versies
Gedurende de productieperiode bracht de fabrikant meer dan 10 versies van de Citroën Jumpy I (U6U) uit. Deze werden uitgerust met benzine- of dieselmotoren. Alle MPV's hadden voorwielaandrijving.
De dieselversie 2.0 TD was een van de meest gevraagde. Deze had een turbogeladen 4-cilinder motor met 8 kleppen en directe brandstofinjectie. Het vermogen bereikte 110 pk, en het koppel 250 Nm. Dit laatste werd bereikt bij 1750 rpm. Deze auto versnelde van 0 tot 100 km/h in 14,1 seconden. De topsnelheid bedroeg 165 km/h. De MPV verbruikte 5,6 liter brandstof per 100 km in de buitenstedelijke cyclus, 6,7 liter in de gecombineerde cyclus, en 8,7 liter in de stedelijke cyclus. De maximale laadcapaciteit van de auto bedroeg 910 kg.
Uitvoeringen van Jumpy I (U6U)
Het interieur van de wagen was vrij praktisch. Met de zonneklep was het gemakkelijk om de instrumenten op het dashboard af te lezen, ongeacht de lichtomstandigheden. De schakelpook werd op het voorpaneel gemonteerd, zodat men drie zetels in de voorste rij kon installeren. Er bevonden zich vele opslagruimtes voor kleine voorwerpen in het interieur. Qua uitrusting waren er airconditioning, een handsfree-systeem, elektrisch aangedreven ramen, een stereo, airbags en andere systemen beschikbaar voor deze wagen.