Terug
Land
Terug
Mijn voertuigen
-
Reserveonderdelen voor uw auto
Automodel CITROËN Jumper I Van (244): technische gegevens, uitvoeringen en uitrustingsniveaus
Citroën Jumper I (244) auto's zijn bestelwagens met 2 of 3 zitplaatsen, waarvan de productie uitgevoerd werd van 2002 tot 2006. Hun debuut vond plaats op de European Road Transport Show in Amsterdam. Veelzijdigheid was een van de voornaamste voordelen van deze wagens. De bestelwagens waren beschikbaar in verschillende varianten qua wielbasis en hoogte van het dak. Een klant kon kiezen uit een totaal van 20 soorten carrosserieën. Op onze website kunt u reserveonderdelen voor Citroën Jumper I (244) bestellen aan een betaalbare prijs. Blijf op de hoogte van onze promoties en mis geen enkele kans om een geweldig koopje te doen.
Technische specificaties van Citroën Jumper I (244)
Citroën Jumper I (244) bestelwagens konden een korte (2850 mm), middellange (3200 mm) of lange (3700 mm) wielbasis hebben. De lengte van de carrosserie was respectievelijk 4749 mm, 5099 mm of 5599 mm. De breedte was 2024 mm. De hoogte kon 2150 mm, 2470 mm, 2725 mm of 2860 mm bedragen. De capaciteit van de laadruimte was in sommige versies 14 m3. De toegang ertoe werd verleend door schuifdeuren aan de zijkant, en de conventionele achterdeur, bestaande uit twee delen.
De voorste ophanging was onafhankelijk met MacPherson veerpoten, en de achterste afhankelijk met bladveren. Op de voorste as van het voertuig werden remschijven geïnstalleerd, en op de achterste remtrommels. De carrosserie werd beschermd tegen corrosie.
De laadruimte werd van de cabine gescheiden door een metalen scheidingswand. Deze had een speciaal kijkvenster om de lading in het oog te houden.
Voornaamste versies
Tijdens de productiejaren werden er ongeveer 10 versies van de Citroën Jumper I (244) bestelwagens geproduceerd. Deze omvatten versies op benzine en diesel, en een op gas. De wagens konden over voor- of vierwielaandrijving beschikken.
De bestelwagens waren vrij brandstofefficiënt, en hun motoren vertoonden uitstekende tractie-eigenschappen. De 29CH 2.0 HDi versie met een 4-cilinder turbogeladen motor met Common Rail brandstofinjectie verbruikte bijvoorbeeld 7,8 liter brandstof in de buitenstedelijke cyclus, 8,7 liter in de gecombineerde cyclus, en 10,2 in de stedelijke cyclus. Het maximale koppel van 190 Nm werd bereikt bij 1900 rpm. Dit garandeerde zelfs met een volle lading een betrouwbare start. De bestelwagen kon tot 1115 kg transporteren. De topsnelheid bereikte 130 km/h.
Uitvoeringen van Jumper I (244)
Citroën Jumper I (244) bestelwagens beschikten enkel over de noodzakelijke uitrusting. Daarnaast waren er vele systemen optioneel beschikbaar. De wagen bood hydraulische stuurbekrachtiging, elektrisch aangedreven ramen, een antiblokkeersysteem, elektrisch verstelbare zijspiegels, een geluidssysteem, airconditioning, airbags voor de bestuurder en passagiers, een startonderbreker en een tractiecontrolesysteem.