
Thermostaat voor voertuig
Thermostaathuis voor
Thermostaathuis: nuttige informatie
De thermostaat is belangrijk in de auto om de koelvloeistof circulatie te regelen.In de meeste gevallen is het aan het motorblok bevestigd. De thermostaatkraan opent als de motor temperatuur 75 ° C bereikt. Voordat dat gebeurt is de koelmiddel allen door de waterpomp gestroomd. In het algemeen wordt de open klep in de vloeistofkoeling radiator met koelmiddel gebruikt. Daarvoor kunt u de groei van de koelcapaciteit. Moderne auto's zijn vaak uitgerust met diverse koelvloeistof circulatie systemen.
Als de indicator verkeerde cijfers geeft, dan is de indicator of de thermostaat de oorzaak voor dit probleem. De thermostaat stroing kan veroorzaakt worden door een grote energieverbruik met verwarming. In geval van storing moet u de thermostaat vervangen. Eerst moet u de oude thermostaat verwijderen. Gebruik een knelring om de nieuwe thermostaat te installeren. U moet de vloeistof afgieten terwijl de vervanging. Na de installatie moet u de koelvloeistof invullen en dan pompen. Als laatste stap, zal de proefrit de kwaliteit van de vervangen bevestigen.
Bij het installeren van de thermostaat moet u aandacht besteden aan de vulring, het moet nieuw zijn. Het is aanwezig in elk nieuwe set. Bovendien moet u na de proefrit een lektest bij de thermostaat doen. Een ervaren autobezitter kan zelf de thermostaat vervangen.Is uw ruitenwisser afgebroken? Of heeft u wisser trekstangen en actuator armen nodig? In onze internetwinkel vindt u alle onderdelen voor de auto, bijvoorbeeld, hoogspanningskabel, voorgerecht, getande riem, wieldraagarmen, tandwiel, ontstekingsmodule en vele andere originele auto-onderdelen.
Thermostaat storingen
- Thermostaat kleppen openen en sluiten onregelmatig;
- Verlaagde druk in het systeem;
- Kleppen openen onvolledig;
- Kleppen openen op het verkeerde moment;
- Warmtegevoelige element is versleten of gebroken;
- Component werk niet goed;
- Compressor is versleten of gebroken.
Tekenen van thermostaat storingen
- Motor warmt slecht op of oververhit;
- Brandstofverbruik overschrijdt de normen;
- Motorvermogen is lager dan gebruikelijk;
- “Controleer motor indicator brand op de dashboard.
Oorzaken van thermostaat storingen
- Sterke trillingen;
- Onstabiele werking van de motor;
- Losse bevestiging;
- Onvoldoende koelvloeistof;
- Aanwezigheid van olie in de thermostaat;
- Beschadigde ventilator;
- Hoge druk in het systeem;
- Verstopping van het systeem.
Diagnose
Om te controleren of de thermostaat goed werkt moet u een paar simpele stappen uitvoeren. Als eerste moet u den motor opwarmen, meet de temperatuur van de leiding die de radiator en de thermostaat verbindt. Het systeem werkt goed als de leiding koud is.
De thermostaat opening mag niet warmer zijn dan 84–90°C, Evenals de temperatuur van de onderste verbinding leiding tijdens de werking van de motor. We raden het niet aan om deze inspectie zonder de hulp van een garage uit te voeren.
Normaal gesproken is de levensduur van een thermostaat 100.000 operationele kilometers, maar u moet eens per jaar een controle uitvoeren. De thermostaat operatie analyse moet worden gedaan wanneer een afspraak van een inspectie wordt gedaan.
Vervanging van een thermostaat
Een beschadigde thermostaat kan niet worden gerepareerd, het moet worden vervangen als er een storing is gevonden. De vervanging wordt met normaal gereedschap uitgevoerd. Installatie van het onderdeel en het meten van de opening temperatuur kunnen lastig zijn.
Voor het vervangen van het onderdeel moet het koelvloeistof eerst worden afgetapt, om de spanning van de klem van de warmtewisselaar en toe en afvoerleidingen. Alleen dan kan de leiding tussen de thermostaat en afvoeraansluiting worden afgekoppeld. Het vervangen van de thermostaat is niet erg duur. Daarom is het wenselijk om de onderdeel te vervangen voor de eerste tekenen van breken.