Terug
Land
Terug
Mijn voertuigen
-
Reserveonderdelen voor uw auto

-
Informatie
Het spoorstang einde is onderdeel van de spoorstang en behoort tot het bestuursysteem van de auto. Spoorstang einden zijn sferische stangeinden. Ze bevinden zich aan beide einden van de spoorstang. Samen met de spoorstang zijn ze verantwoordelijk voor het rechthouden van de stuurwielen. De wielen kunnen de richting niet veranderen die door het systeem wordt doorgegeven. Zowel de sferische stangeinden als de spoorstang verbinden het stuurpunt met de stuurpen en de trekstangarm. Er zijn normaal gesproken twee spoorstangen en de trekstangarm wordt tussen twee assen geplaatst.
Spoorstang einden worden aan stress onderworpen. Ze worden betrokken bij elke manoeuvre en alle tegenacties worden naar hen gericht. Spoorstang einden worden aan slijtage onderworpen. Zoals de verbindingen gaan ze in de loop van de tijd kapot. Dit wordt zichtbaar als het plaveisel slecht is of als er zelfs de minste trilling ontstaat wanneer het stuur op stationair toerental werkt. Het is dan noodzakelijk om de spoorstang mechanisme te controleren.
Het is onmogelijk om de afgebroken spoorstang einde te repareren. En het het vervanging is noodzakelijk. De spoorstang eide bevindt zich in een lastig plaats. Dus moet dit werk in een inspectieput met een platform lift gedaan worden. Bovendien, na het vervangen van de spoorstang einde, de toespoor moet opnieuw aangepast worden. In onze online winkel vindt u veel andere auto-onderdelen, zoals condensor, airconditioning, injectie kleppen of achterlichten.
Om de staat van het component te kunnen beoordelen, dan moet u deze met een zaklamp op scheuren inspecteren. Tijdens de controle moet er speciaal worden gelet op de afdichting van het spoorstangeind. Check ook de verbinding op speling. Voor het nauwkeurig vaststellen van de speling zal de auto boven een inspectieput moeten worden gezet. Anders zal de inspectie door twee personen moeten worden verricht. Terwijl één van de beide personen het stuur in meerdere richtingen draait, moet de andere persoon het component bekijken en beoordelen of er zich lucht in het gewricht bevindt.
De volgende symptomen zijn een aanwijzing voor u dat het spoorstangeind moet worden gecontroleerd:
De hoofdoorzaak van het vroegtijdig verslijten van het component is de slechte kwaliteit daarvan. Wanneer het component in bedrijf is blootgesteld aan de enorme spanningen van de impact van verschillend gerichte krachten. De levensduur van het spoorstangeind bedraagt 40.000 km, maar een sportieve rijstijl, een slecht wegdek en achterstallig onderhoud zal dit aantal aanzienlijk verkorten.
De kogelgewrichten worden roestig en de conditie van de rubberen inzettingen verslechterd door een gescheurde stoflaars die bescherming biedt tegen vocht en vuil. Dit houdt ook in dat de smering wegloopt en de gewrichten slijten.
De spoorstangeind inzetting wordt met behulp van een speciale veer op het boloppervlak van de kogelgewricht stud gedrukt. Wanneer deze laatste verslapt, ontstaat er een ruimte tussen de onderdelen.
Het vervormen van het spoorstangeind en de schade aan de schroefdraden worden veroorzaakt door een niet correcte montage met teveel kracht.
Vanwege het feit dat de onderdelen afzonderlijk worden gemonteerd, vereist het vervangen ervan geen demontage van de gehele spoorstang. Wanneer inspectie aantoont dat de component is beschadigd, dan zal deze moeten worden vervangen. Om deze te kunnen vervangen, doet u het volgende: