Remkrachtverdeler auto
Remkrachtregelaar voor
Remkrachtregelaar: nuttige informatie
De remkracht regulator dient om de efficiëntie van het remmen te controleren door pneumatische of hydraulische remmen. Elke keer dat u remt krijgt het vooras extra lading onder invloed van fysieke krachten, terwijl de lading van de achteras afneemt. Dat is vooral opvallend als de achterwielen geen goede adhesie hebben. Bij het remmen laat de kracht regulator een evenwicht ontstaan, opdat remkrachten evenwichtig worden verdeeld op de twee assen.
Veel moderne auto’s gebruiken elektronische remkracht regulator. Verwart u de remkracht regulator niet met het antiblokkeersysteem (ABS). De efficiëntie van het remmen kan voor alle toestanden geoptimaliseerd worden bij het combineren van de remkracht regulator en het ABS. Het ABS voorkomt het blokkeren van de wielen zo lang de remkracht regulator werkt. Misgaan van dit stuk kan een vertraging veroorzaken in het remmen. De achterrem kan slechter werken dan de voorrem en dan is de auto onstabiel bij het remmen. U moet dan de remmen onmiddellijk vervangen, want ze zijn noodzakelijk voor de veiligheid.
De gevallen waarbij het noodzakelijk is om de remkracht regulator te vervangen zijn heel zeldzaam. Alleen in uitzonderlijke gevallen is slijtage de oorzaak van kapotgaan. Meestal gaat het stuk wegens ongelukken. Reparatie moet in een reparatiewinkel gedaan worden, om veiligheidsproblemen te vermijden. In onze online winkel zult u veel andere stukken voor remsysteem vinden, zoals remschoenen en remslang. Daarnaast bevat ons assortiment luchtfilters, stuurpennen, spatborden, richtingaanwijzers, koppeling lagers, raamheffers. Het is de moeite waard om onze online winkel eens te bezoeken.
Remkracht regulator storingen
- Beschadiging van component ten gevolge van stoten of schokken;
- Metaal is verroest;
- Onjuiste werking van de zuigers;
- Actuator is gebroken.
Tekenen van remkracht regulator storingen
- Auto slipt of wiebelt bij het remmen;
- Rempedaal is stijver geworden;
- Achterwielen zijn niet helemaal vergrendeld wanneer het rempedaal helemaal is ingedrukt;
- Verlangde remweg;
- Sporen op de kracht regulator stofkap duiden naar olie of remvloeistoflekkage;
- Lucht verscheen in de achterliggende systeem;
- Signaal teken brand op het dashboard.
Oorzaken van remkracht regulator storingen
- Levensduur van het component is verlopen;
- Gebruik lage kwaliteit remvloeistof;
- Roest op de zuigers;
- Lucht is in het systeem gekomen;
- Actuator arm is losgeraakt of beschadigd;
- Beschadiging aan stofkap;
- Systeem is vervuild of vreemde voorwerpen zijn er binnengekomen.
Diagnose
Het is nogal lastig om zelf een inspectie uit te voeren. Dit is omdat tekenen van storingen van de kracht regulator en het remsysteem elementen op elkaar lijken. Controleer het component elke keer dat u de remvloeistof bijvult eens per 1-1,5 jaar. Waarbij de kracht regulator een levensduur van gemiddeld twee jaar heeft.
Vervanging van remkracht regulator
Het onderdeel kan niet worden gerepareerd. Als een visuele inspectie aan heeft gegeven dat de kracht regulator defect is, dan moet het worden vervangen. In het geval dat er serieuze storingen zijn moet u de kracht regulator voor een tijdje loskoppelen. Hiervoor verbindt de hoofdremcilinder rechtstreeks aan het achterliggende systeem. Om het oude onderdeel te verwijderen en een nieuwe te installeren, schroef de bevestiging van de twee hoofdleidingen en twee uitgaande leidingen los. De vervanging van het onderdeel mag alleen bij een garage worden uitgevoerd.