Remklauw houder auto
Remzadel houder voor
Remzadel houder: nuttige informatie
Hoe herkent u het uitvallen van de beugel van de remklauw
Het nakijken van de beugel van de remklauw wordt in 2 stappen gedaan. Als eerste is het nodig om de remprestaties van alle wielen in te schatten. Om dit te doen, moet u de auto versnellen op een horizontale weg tot een snelheid van 30 kilometer per uur en, na het volledig induwen van de koppeling en de auto in zijn vrij te hebben gezet, hard op de rem trappen. Als de auto niet gaat glijden, zijn de remklauwen en de beugel in orde.
Hierna kunt u de onderdelen goed nakijken. Om er makkelijker bij te kunnen, is het aan te raden om de auto op te krikken met een krik en het wiel te verwijderen. Om speling in de geleidepennen in de beugels te vinden, moet u de beugel vasthouden en om te proberen deze te bewegen. Als er speling in zit, moet het onderdeel uit elkaar worden genomen en beter worden nagekeken. Als de gaten voor de pinnen in de remklauw versleten zijn, moet het onderdeel worden vervangen. Scheuren in de remklauw of als deze gedeformeerd is zijn ook een indicatie om het onderdeel te vervangen.
U zou kunnen zien dat de beugel van de remklauw moet worden nagekeken door deze indicaties:
- Abnormale geluiden als men remt;
- De auto trekt naar 1 kant;
- De auto gaat in prestaties achteruit;
- De auto remt minder goed;
- Het stuur blokkeert;
- De remblokjes zijn oneven versleten.
Redenen voor het uitvallen van de beugel van de remklauw
De beugel van de remklauw is gemaakt van een robuuste legering en gaat erg lang mee. Het vervangen van dit onderdeel hoeft bijna nooit te gebeuren. Over het algemeen moet dit gedaan worden omdat de gaten voor de geleide pinnen of de bouten voor de bevestiging niet goed meer zijn, een enkele keer omdat er een scheur in zit.
De reden dat er meer ruimte ontstaat tussen de remklauw en de geleide pinnen is meestal omdat er te weinig smeermiddel in het onderdeel zit, maar ook als het onderdeel niet overeenkomt met de technische specificaties van de auto. Doordat het gat van de geleide pinnen groter wordt, kan er viezigheid en vocht in komen, waardoor het onderdeel snel stukgaat, en uiteindelijk leidt tot het blokkeren van de bewegende onderdelen.
Kromtrekken is een vaak voorkomend probleem bij de beugel van de remklauw. Dit komt vaak door het binnendringen van rare objecten in de remklauw als men rijdt. Maar het kan ook gebeuren door een botsing of een verkeerde montage.
Het vaak rijden op onverharde wegen zorgt ervoor dat de bevestigingen die de remklauw aan het stuurgedeelte vasthouden, loslaten. Als u ze niet tijdig vastdraait, kan het onderdeel afbreken als u remt. Dit is gevaarlijk.
Door lang gebruik zullen de montage groeven waar de remblokjes aan vast zitten, slijten. Uiteindelijk zal de kans op doorslippen toenemen, en zult u een ratelend geluid horen.
Het verwisselen van de beugel van de remklauw
Het verwisselen van de beugel van de remklauw is over het algemeen niet lastig en kunt u makkelijk zelfstandig doen. Om dit te doen, volgt u deze stappen:
- Maak de bouten en moeren van de wielen los.
- Til de auto op door middel van een krik en fixeer deze.
- Verwijderen het wiel nadat alle bevestigingen losgemaakt zijn.
- Maak de geleide pinnen van de remklauw los en demonteer deze uit de beugel. Maak de remklauw aan de vering van de schokbreker vast of een ander onderdeel van de vering door middel van een metaaldraad om ervoor te zorgen dat de remleiding niet stuk gaat.
- Haal de remblokjes uit de remklauw.
- Schroef de bevestigingen los die de beugel aan het stuurgedeelte vasthoudt.
- Verwijder de beugel en installeer een nieuw exemplaar.
- Installeer nieuwe geleide pinnen, zet ze in het vet die bestand is tegen hoge temperaturen, en vervang de stofkapjes.
- Monteer de remklauw in omgekeerde stappen zoals hierboven beschreven.