Inlaatspruitstuk voor voertuig

Motor Onderdelen: Inlaatspruitstuk

Hoe herkent u het uitvallen van het inlaatspruitstuk

Om een inlaatspruitstuk te controleren is best moeilijk. Controleer als eerste of hij goed vast zit. Om dit te doen, start de motor en sluit de luchtstroom door de inlaat met uw hand af te dekken. Als er geen mankement is in het inlaatgedeelte, zal de motor stoppen. Als er scheuren of delen zijn doorgebrand in het spruitstuk, zal de motor gewoon doordraaien, en een fluittoon zal te horen zijn vanaf de beschadigde plek.

De controle kan ook gedaan worden bij een motor die uit staat. Om dit te doen, maak de verbindende inlaatpijp dicht, breng een zeepoplossing aan op het deel waarvan u vermoed dat deze stuk is en blaas lucht door het inlaatgedeelte. Het schuimende gedeelte laat het deel zien waar een opening zit. In een garage kan het inlaatspruitstuk worden gecontroleerd op lekkage met behulp van een rookmachine.

Controleer ook de conditie van het controle ventiel van het inlaatspruitstuk. Om dit te doen, maak de multimeter vast aan de terminals en meet de weerstand. Als er geen weerstand is, dan is de integriteit van de solenoïde klepwikkeling verzwakt. Dan moet u de auto starten, de toeren op 3500 tot 4000 brengen en bekijken of het ventiel die aan de linkerkant van het inlaatspruitstuk zit goed werkt.

U kunt met de hand controleren of de wervelkleppen geblokkeerd zijn: hun aandrijvende stangen zitten buiten de behuizing. U kunt controleren of ze op het goede moment inschakelen bij het helpen van de vacuümpomp. Om dit te doen, verbind deze met de corresponderende leidingen en bekijk bij welke druk de stang begint te bewegen, en vergelijk dan de verkregen data met die in de technische handleiding.

U kunt herkennen dat het inlaatspruitstuk moet worden nagekeken door deze indicaties:

  • Abnormale geluiden als de krachtbron in werking is;
  • Verhoogd gebruik van olie en brandstof;
  • De motor heeft minder kracht;
  • Onmogelijk om te schakelen bij hogere toeren.

Redenen voor het uitvallen van het inlaatspruitstuk

Vaak is een niet goede werking de schuld van vervuiling. Het te laat vervangen van het luchtfilter en de schending van de integriteit van het luchtinlaatsysteem kunnen leiden tot stof ophoping op de bewegende delen van het spruitstuk, en uiteindelijk zullen ze blokkeren.

De vorming van deeltjes carbon op de kleppen en ventielen is net zo gevaarlijk voor ze. Dit komt vaak door een probleem in het ventilatiesysteem van de uitlaat en de krukas. De olie die in het spruitstuk komt blijft achter als restjes door de hoge temperaturen, die kunnen leiden tot het niet kunnen bewegen van de kleppen en een afname in de capaciteit van de doorvoer.

Een enkele keer ligt het probleem in het verstopt raken van de katalysator omvormer. Als de capaciteit van de doorvoer minder wordt, dan zal het volume van uitlaatgassen die weer door het inlaatspruitstuk via het EGR ventiel gaan flink stijgen, wat resulteert in het verbranden of vervormen van de behuizing van het onderdeel. Gedurende de winter, kan het scheuren door te veel uitlaatgassen en het zakken van de temperatuur.

Een andere reden voor het vervormen of scheuren van het onderdeel is, in veel gevallen, een verkeerde montage, bijvoorbeeld het niet met de juiste kracht vastzetten van de bouten volgens de voorschriften van de fabrikant.

Het repareren van het inlaatspruitstuk

Het repareren van dit onderdeel bestaat vaak uit het schoonmaken van het onderdeel van viezigheid en deeltjes carbon en het vervangen van de beschadigde onderdelen, zoals een ventiel of de aandrijver, de kleppen of de vacuümbuizen. De dichtheid van de behuizing kan worden hersteld door laswerk. Het repareren van het onderdeel is vaak lastig en neemt veel tijd in beslag, dus u kunt het beter aan deskundigen overlaten.

Het vervangen van het inlaatspruitstuk

Om het inlaatspruitstuk te vervangen, moet u het volgende doen:

  1. Zet de motor uit en laat deze afkoelen.
  2. Haal de negatieve pool van de accu.
  3. Demonteer de kunststof afdekking door de clips los te maken.
  4. Demonteer het luchtfilter en daarna de verbindende pijp.
  5. Maak alle slangen een voor een los van het montagehuis. Afhankelijk van het ontwerp van de auto, kunnen de slangen van het ventilatiesysteem van de krukas, de rembekrachtiger, de hydraulische stuurbekrachtiging, het uitlaat controle systeem zijn; brandstoftoevoer en koelslangen, maar ook luchttoevoerslang van de turbo.
  6. Maak alle draden en sensoren die van de motor komen los.
  7. Demonteer de houder van het inlaatspruitstuk nadat de auto op de krik is gezet.
  8. Maak de schroeven van de behuizing los en maak ze los van de cilinderkop, maar laat eerst de auto zakken.
  9. Demonteer het inlaatspruitstuk en installeer een nieuw exemplaar, voer bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde uit.
  10. Na de installatie van het onderdeel, voeg koelvloeistof aan het systeem toe en ontlucht deze.

Afhankelijk van het merk van de auto en het model, kan de vervanging verschillen. U kunt meer gedetailleerde informatie vinden in de technische handleiding van de auto.

Inlaatspruitstuk van de beste fabrikanten
Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van HELLA fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van PIERBURG fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van MEAT & DORIA fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van METZGER fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van MEYLE fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van JAPANPARTS fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van TOPRAN fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van HALDEX fabrikant
Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van BOSCH fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van ASHIKA fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van VEMO fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van DT fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van FEBI BILSTEIN fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van SWAG fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van AUTOMEGA fabrikant Inlaatspruitstuk in originele kwaliteit van BUGIAD fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Inlaatspruitstuk voor uw wagen
Koop MEAT & DORIA Zuigbuismodule 89260 voor voertuig aan voordelige prijs 345,91 €
-22%
345,91 €
443,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigbuismodule | MEAT & DORIA 89260
Product informatie
  • Werkwijze: Electrisch
In voorraad Details
Koop METZGER Zuigbuismodule 2100007 voor voertuig aan voordelige prijs 149,17 €
-22%
149,17 €
191,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigbuismodule | METZGER 2100007
Product informatie
  • Inbouwplaats: Links
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Zonder pakking
  • Regelaar: Zonder afstelmogelijkheid
  • Volgende artikelen worden benodigd (artikelnummer): 2100032
In voorraad Details
Koop MEAT & DORIA Zuigbuismodule 89273 voor voertuig aan voordelige prijs 329,53 €
-22%
329,53 €
422,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigbuismodule | MEAT & DORIA 89273
Product informatie
In voorraad Details
Koop METZGER Frame, inlaatspruitstuk 2100006 voor voertuig aan voordelige prijs 338,89 €
-22%
338,89 €
434,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Frame, inlaatspruitstuk | METZGER 2100006
Product informatie
  • Werkwijze: Onderdruk gestuurd
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met pakkingen
In voorraad Details
Koop VAICO Zuigbuismodule V10-3948 voor voertuig aan voordelige prijs 174,69 €
-22%
174,69 €
223,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigbuismodule | VAICO V10-3948
Product informatie
  • Regelaar: Zonder afstelmogelijkheid
  • Behuizingsmateriaal: Polyamid 6.6
  • Brandstoftype: Diesel
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met hefboom, Met pakking
  • Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met aanbouwdelen, Met schroeven
  • Inbouwplaats: Links
  • Materiaal: Kunststof
In voorraad Details
Koop METZGER Zuigbuismodule 2100008 voor voertuig aan voordelige prijs 149,17 €
-22%
149,17 €
191,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Zuigbuismodule | METZGER 2100008
Product informatie
  • Inbouwplaats: rechts
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Zonder pakking
  • Regelaar: Zonder afstelmogelijkheid
  • Volgende artikelen worden benodigd (artikelnummer): 2100032
In voorraad Details
Koop VAICO Inlaatpijp, luchttoevoer V10-2512 voor voertuig aan voordelige prijs 10,11 €
-22%
10,11 €
12,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatpijp, luchttoevoer | VAICO V10-2512
Product informatie
  • Voor OE nummer: 1K0 129 618 BQ
In voorraad Details
Koop MEYLE Inlaatpijp, luchttoevoer 300 137 1107 voor voertuig aan voordelige prijs 16,35 €
-22%
16,35 €
20,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Inlaatpijp, luchttoevoer | MEYLE 300 137 1107
Product informatie
  • Inlaatpijp: Met inlaatpijp
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen