Injectiepomp voor voertuig

Brandstofaanleg Onderdelen: Injectiepomp

Hoe herkent u het uitvallen van de injectiepomp

Het controleren van de injectiepomp wordt gedaan op een speciale testbank waar de prestatie van de motor wordt gesimuleerd, om die reden moet het in een garage gebeuren. Als eerste wordt het starten en de brandstoftoevoer gemeten in verschillende uitvoeringen, daarna worden de verkregen waarden vergeleken met de waarden die worden aangegeven door de fabrikant van de pomp in de technische documentatie. Als deze niet overeenkomen, moet het onderdeel worden nagekeken of vervangen.

U kunt herkennen dat de injectiepomp moet worden nagekeken door deze indicaties:

  • Verhoogd benzineverbruik;
  • De motor heeft minder kracht;
  • De motor loopt niet lekker bij lage toeren;
  • De motor slaat zomaar af tijdens stationair;
  • Zwarte rook komt uit de uitlaat;
  • De v-snaar slipt door;
  • Brandstofresten op de oppervlakte van de injectiepomp;
  • De motor start moeilijk;
  • Rare geluiden in de buurt van de motor als deze draait;
  • De geur van benzine in de cabine en onder de motorkap.

Redenen voor het uitvallen van de injectiepomp

De meest voorkomende reden voor een mankement aan de injectiepomp is het gebruik van brandstof van slechte kwaliteit. De schadelijke deeltjes en vocht hierin hebben een negatieve invloed op de onderdelen van de pomp, wat leidt tot het sneller slijten van de kleppen en roestvorming op de metalen onderdelen. Agressieve chemicaliën en toevoegingen kunnen de afsluitingen van het onderdeel beschadigen.

Uiteindelijk zullen de onderdelen van de injectiepomp slijten en er zal viezigheid in het systeem komen waardoor de kleppen en de drukregelklep kunnen blokkeren. Om dit te voorkomen, vervang de brandstoffilters op tijd en laat het brandstofsysteem doorspoelen in een garage. Speciale schoonmaak toevoegingen kunnen ook worden gebruikt, u moet ze in de voorgeschreven hoeveelheid in de tank gooien.

Een onstabiel voltage in het elektrische circuit kan ook tot mankementen aan de onderdelen van de injectiepomp leiden. Beschadigingen aan de behuizing en de beschermende huls van de bedrading resulteert in het verroesten van de contactpunten of een kortsluiting.

Het repareren van de injectiepomp

Het repareren van dit onderdeel vereist speciaal gereedschap, een testbank, een geschikte computer en een gekwalificeerde deskundige. Het herstellen gebeurt in een aantal stappen. Als eerste wordt de pomp grondig schoongemaakt van viezigheid en carbonresten, dan gedroogd door middel van perslucht. Daarna wordt het onderdeel uiteengenomen en de onderdelen worden gecontroleerd op schade. Beschadigde onderdelen van de injectiepomp worden vervangen door nieuwe. Na het in elkaar zetten, wordt het onderdeel uitgebreid getest.

Het vervangen van de injectiepomp

U kunt zelf een nieuwe brandstof injectiepomp installeren. De procedure kan nogal verschillen, afhankelijk van het merk en model auto. Daarvoor, als het vervangen zelf is gedaan, moet u de voorschriften opvolgen van de fabrikant van de auto, deze staan beschreven in de technische handleiding. Tijdens het werk, verzeker u dat u de volgorde markeert van de terminals en slangen, maar ook van de positie van de poelies, dit om te voorkomen dat u fouten maakt bij het in elkaar zetten. Aan het einde van de procedure, vergeet niet om de ontstekingstijd af te stellen en de positie van de vacuümklep.

Injectiepomp van de beste fabrikanten
Injectiepomp in originele kwaliteit van ET ENGINETEAM fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van PIERBURG fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van HITACHI fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van INA fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van MEAT & DORIA fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van VDO fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van DELPHI fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van METZGER fabrikant
Injectiepomp in originele kwaliteit van TOPRAN fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van ACKOJAP fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van RUVILLE fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van BOSCH fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van VEMO fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van DENSO fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van DT fabrikant Injectiepomp in originele kwaliteit van TEAMEC fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Injectiepomp voor uw wagen
Koop BOSCH Hogedrukinspuitpomp 0 986 437 402 voor voertuig aan voordelige prijs 625,15 €
-22%
625,15 €
801,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hogedrukinspuitpomp | BOSCH 0 986 437 402
Product informatie
  • Ruilartikel:
  • Brandstoftype: Diesel
In voorraad Details
Koop VDO Hogedrukinspuitpomp A2C59517047 voor voertuig aan voordelige prijs 611,30 €
-22%
611,30 €
783,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hogedrukinspuitpomp | VDO A2C59517047
Product informatie
  • Brandstoftype: Diesel
  • Let op de richtlijnen van de fabrikant:
  • Artikelnummer van de aanbevolen artikel: A2C5329449880
In voorraad Details
Koop DENSO Hogedrukinspuitpomp DCRP300400 voor voertuig aan voordelige prijs 487,47 €
-22%
487,47 €
624,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hogedrukinspuitpomp | DENSO DCRP300400
Product informatie
  • Werkwijze: Elektronisch gestuurd
  • Pompnummer: HP3
  • Voor fabrikant: Citroen; Fiat; Ford;
  • Gewicht [g]: 4000
In voorraad Details
Koop INA Taster, hogedrukpomp 711 0244 10 voor voertuig aan voordelige prijs 22,59 €
-22%
22,59 €
28,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Taster, hogedrukpomp | INA 711 0244 10
Product informatie
  • Diameter (mm): 25,56
  • Hoogte (mm): 29,22
In voorraad Details
Koop BOSCH Hogedrukinspuitpomp 0 986 437 100 voor voertuig aan voordelige prijs 381,61 €
-22%
381,61 €
489,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hogedrukinspuitpomp | BOSCH 0 986 437 100
Product informatie
  • Ruilartikel:
  • Brandstoftype: Diesel
In voorraad Details
Koop BOSCH Regelklep, brandstofhoeveelheid (Common-Rail-System) 0 928 400 680 voor voertuig aan voordelige prijs 102,74 €
-22%
102,74 €
131,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Regelklep, brandstofhoeveelheid (Common-Rail-System) | BOSCH 0 928 400 680
Product informatie
  • Inbouwplaats: Hogedrukpomp (lagedrukzijde)
In voorraad Details
Koop MEAT & DORIA Reparatieset, common-rail-systeem 9155 voor voertuig aan voordelige prijs 20,25 €
-22%
20,25 €
25,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Reparatieset, common-rail-systeem | MEAT & DORIA 9155
Product informatie
In voorraad Details
Koop BOSCH Hogedrukinspuitpomp 0 986 437 410 voor voertuig aan voordelige prijs 626,90 €
-22%
626,90 €
803,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Hogedrukinspuitpomp | BOSCH 0 986 437 410
Product informatie
  • Ruilartikel:
  • Brandstoftype: Diesel
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen