Stroomverdeler rotor auto
Distributeur rotor voor
Distributeur rotor: nuttige informatie
Distributeur rotor is gelegen in de distributeur dat een fundamenteel onderdeel is van elke motor. In de behuizing is er een verdeelkap, waar bougiekabels naar de bougies gaan. De bougiekabel die van de spoel naar de distributeur loopt is er ook aan verbonden. Binnen dit onderdeel, draait de distributeur rotor in een cirkel en bereikt daarmee de individuele contactpunten van de afzonderlijke cilinders die elektrisch contact veroorzaakt. Niettemin, contactpunten van de distributeur rotor raken de rond geleide ontstekingscontacten niet aan. Binnen deze module gaan de werkspanningen tot 30.000 volt en de stroom overwint lucht moeiteloos. Toch kan door deze electrische kracht de distributeur rotor verslijten.
Voor de vervanging van de distributeur, is het noodzakelijk om de electrische stroom van het voertuig eraf te halen en de batterij van het voertuig van het circuit. Dan is het gemakkelijk om de distributeur te vervangen. De mensen, die wat technische kennis hebben, vervangen de distributeur rotor zelf om te bezuinigen op reparatie kosten.
In onze online winkel kunt u geschikte reserve auto onderdelen vinden om niet alleen de distributeur rotor te vervangen, maar ook de ontstekingspoel. Dankzij onze vernieuwd design en zoektocht, kunt u snel de juiste reserve auto onderdelen voor uw motor vinden. Uw registratienummer invoerend, word uw zoektocht gemakkelijker. We hebben een wijd assortiment van auto onderdelen. We bieden u remblokken, remschoenen, motorsteunen aan met de beste prijzen. Voor de reeks schokdemper lagers bieden wij u originele reserveonderdelen.
Hoe weet u dat er een probleem is met de verdeelrotor
Om een tot een diagnose te komen over het component, moet u de weerstand in werkende toestand meten. Verbind het component aan het elektrische circuit van de meetbank, en verbindt een ohmmeter. Voor de ontstekingssystemen met contacten is de normale weerstand 5-6 KOhms, en voor systemen zonder contacten — 1 KOhm. De weerstand moet ook gecontroleerd worden.
De rotor moet als volgt getest worden: haal het draad uit de verdelerkap, doe de ontsteking aan, en houd het draad 3 mm weg bij de contacten van het component. Als u een vonk ziet op het moment dat het contact opengaat, gaat het niet goed met de rotor.
Na het inspecteren van het component, moet u zeker weten dat er geen scheuren in zitten, en de contacten controleren. Controleer ook de ruimte tussen de rotor en het koolstofcontact. Als de ruimte groter is dan 1 mm, zal het koolstofcontact snel opgebrand zijn. De afstand tussen de contacten van het component zelf moet niet groter zijn dan 0.45 mm.
Dit zijn de meest voorkomende symptomen dat er een probleem is:
- de motor houdt er opeens mee op;
- de motor hapert;
- de motor start niet meteen;
- het voertuig beweegt in stoten.
Redenen voor problemen met de verdeelmotor
De voornaamste reden van premature slijtage van het component is slechte kwaliteit. Oxidatie van de contacten van de distributeur gedurende de werking is een veelvoorkomend fenomeen, net als het afzetten van koolstof. De defecten moeten na iedere 10.000 km weggehaald worden, anders zal het component minder efficiënt worden en uiteindelijk helemaal niet meer werken.
Een veelvoorkomende fout van de verdeelrotor is een elektrisch defect. Het gebeurt als u een gerepareerd component gebruikt. Vaak krijgt het component te maken met defecten als er scheuren in de verdelerkap zitten, en als er condens onder de kap zit.
Verlies van integriteit van de draden van de verdelerkap resulteren in een open elektrisch circuit falen van het component.
Het component kan smelten door verhoogde weerstand en overhitting van de weerstand aan de binnenzijde.
Verdeling van de verdeelrotor
Dit component kan niet gerepareerd worden. Om het te vervangen, moet u de verdeelkap weghalen door schroeven weg te halen. Haal daarna voorzichtig (zodat de contacten niet beschadigd raken) de rotor weg door het omhoog te halen, en installeer een nieuwe. Terwijl u dit doet moet u heel voorzichtig zijn: Als de geleidingen beschadigd zijn, moet de hele distributeur vervangen worden.