Cilinderblok voor voertuig

Motor Onderdelen: Cilinderblok

De carter bestaat uit de motorkap, de cilinder en de koelmantel. De nokkenas bevindt zich in dit onderdeel. Soms word de gehele motorblok nokkenas genoemd. Over het algemeen is the nokkenas gemaakt van ijzer of alluminium. In zeldzame gevallen wordt ook een nodulair gietijzer gebruikt, indien de spanning van het materiaal bijzonder hoog is. Soms zijn lassenstaal structuren mogelijk, vooral voor zeer grote motors. De nokkenas heeft een koelfunctie, omdat het de warmte verwijderd die vrijkomt bij de verbranding en het naar buiten brengt.

Daarbij komt, dat de carter heel stabiel moet zijn, omdat het de kracht die ontstaat tijdens de verbranding moet kunnen verdragen. De cilinder buizen, waarin de zuiger zich bevindt, worden van de carter gehaald. De mechanische spanning die optreedt tijdens de beweging van de cilinders is enorm, zodat de zaak voldoende moet worden gedimensioneerd. Een complete verdwijning van de carter gebeurd in heel weinig situaties. De vervanging van dit onderdeel is heel uitgebreid, omdat je hierbij bijna de gehele motor uit elkaar moet halen. Meestal, is het alleen nodig om de pakking te vervangen.

De installatie van een nieuwe carter is werk dat eigenlijk gedaan zou moeten worden door een autowinkel. Een kleine fout tijdens het installatie proces kan leiden tot meer defecten. Daarbij komt, dat het nodig is om zware gewichten te verplaatsen, dus heeft de auto eigenaar niet de noodzakelijke condities voor reparatie. Als u ook een riem, riembeschermer, een beschermings buis, eenzijdig knipperlicht, een wieldraagarm, een wielremcilinder, of een ander onderdeel nodig heeft, kunnen wij u helpen! Onze “snelle vinder” zal u assisteren in onze online winkel!We hebben een uitgebreid assortiment aan hoge kwaliteitsprodukten.

Hoe weet u dat er problemen zijn met het motor cilinderblok

Allereerst moet de motor gediagnosticeerd worden met een computer. Zo controleert u de werking van de motor in de context van dreunen, en de conditie van de zuigers.

Voor een betere controle, moet de motor uit het voertuig gehaald worden. De motor uit elkaar halen is een lang en moeilijk proces, waar veel kennis en ervaring voor nodig is. Daarom is het beter om naar een werkplaats te gaan.

Nadat u het cilinderblok heeft verwijderd, samen met het hoofd en de zuigers, moet het component gecontroleerd worden op schade.

De levensduur van het cilinderblok is onbeperkt. In veel gevallen is vervanging niet nodig gedurende de levensduur van het voertuig. Hoewel, als de motor niet goed gebruikt wordt of als er vreemde objecten in het cilinderblok terechtkomen, moet het component vervangen worden. Lubricatie van slechte kwaliteit en brandstof zorgen voor verstopping van het component.

Dit zijn de symptomen waaraan u kunt merken dat er een probleem is:

  • de motor heeft veel vermogen verloren;
  • de motorspiraal produceert geen vonken;
  • het voertuig accelereert niet tot de maximumsnelheid;
  • de motor hapert;
  • de motor valt vanzelf uit bij een stationaire motor of laag RPM;
  • de motor werkt niet goed bij wat voor RPM dan ook.

De redenen voor de problemen met het cilinderblok van de motor

Het cilinderblok van de motor is constant blootgesteld aan intensieve mechanische ladingen. De reden van premature slijtage van het component kan slechte kwaliteit van de fabricage zijn.

Onvoldoende lubricatie en overhitting van de verbindende stang zorgt vaak dat de verbindende stang breekt, dat er mechanische schade ontstaat onderaan het component, en dat de krukas vernietigd wordt. Krassen in het centrale gedeelte van de cilinder worden veroorzaakt door incorrecte installatie van de zuigerpin.

Slecht vastgemaakte bouten van het blok zouden de reden kunnen zijn van scheuren in de cilinderboring. Hoge druk door de binnendringing van koelvloeistof kan scheuring van de cilinderboring tot resultaat hebben.

Een frequente reden voor vervorming van het component en het verschijnen van bramen is overhitting van de motor.

De reden van scheuren in het component is de scherpe temperatuurverandering aan de binnenzijde. Dit kan veranderd worden door bevriezing van de vloeistof in het koelsysteem, serieuze overhitting en excessieve belading van het component.

Reparatie en vervanging van het cilinderblok van de motor

Vaak werkt het cilinderblok niet goed door vuil in het component. Reparatie kan alleen hier iets aan doen. Uit moet eerst de carter verwijderen, dan het systeem aan de binnenkant uit elkaar halen, en dan het component reinigen. Om het vuil in het component te verwijderen, wordt er vaak zandstraling gebruikt.

Als het blok beschadigd is aan de binnenkant of de buitenkant, of als verschillende onderdelen versleten zijn, wordt er een nieuw component geïnstalleerd. Het is duur, en daarom doet u er goed aan als u probeert deze schade te voorkomen.

Cilinderblok van de beste fabrikanten
Cilinderblok in originele kwaliteit van FEBI BILSTEIN fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van ELRING fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van ASHIKA fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van BF fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van DT fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van SWAG fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van JAPANPARTS fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van JP GROUP fabrikant
Cilinderblok in originele kwaliteit van VAICO fabrikant Cilinderblok in originele kwaliteit van TRUCKTEC AUTOMOTIVE fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Cilinderblok voor uw wagen
Koop VAICO Omkastingsdeksel, motorblok V20-2315 voor voertuig aan voordelige prijs 52,77 €
-20%
52,77 €
65,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | VAICO V20-2315
Product informatie
  • Materiaal: Aluminium
In voorraad Details
Koop FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 46051 voor voertuig aan voordelige prijs 48,19 €
-20%
48,19 €
60,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 46051
Product informatie
  • Materiaal: Aluminium
  • Gewicht (kg): 0,584
In voorraad Details
Koop FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 03640 voor voertuig aan voordelige prijs 1,57 €
-20%
1,57 €
1,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 03640
Product informatie
  • Gewicht (kg): 0,035
In voorraad Details
Koop FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 47338 voor voertuig aan voordelige prijs 21,38 €
-20%
21,38 €
26,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 47338
Product informatie
  • Materiaal: Kunststof
  • Gewicht (kg): 0,101
In voorraad Details
Koop FEBI BILSTEIN Omkastingsdeksel, motorblok 03639 voor voertuig aan voordelige prijs 1,98 €
-20%
1,98 €
2,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | FEBI BILSTEIN 03639
Product informatie
  • Gewicht (kg): 0,1
In voorraad Details
Omkastingsdeksel, motorblok ST (ELRING, 231.851)
Art. Nr: 231.851
Koop ELRING Omkastingsdeksel, motorblok 231.851 voor voertuig aan voordelige prijs 45,98 €
-20%
45,98 €
57,48 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | ELRING 231.851
Product informatie
  • Inbouwplaats: Voorkant
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met asdichtring krukas
In voorraad Details
Omkastingsdeksel, motorblok (SWAG, 20 94 6051)
Art. Nr: 20 94 6051
Koop SWAG Omkastingsdeksel, motorblok 20 94 6051 voor voertuig aan voordelige prijs 48,58 €
-20%
48,58 €
60,72 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Omkastingsdeksel, motorblok | SWAG 20 94 6051
Product informatie
  • Materiaal: Aluminium
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen