Brandstofpomp voor voertuig

Brandstofaanleg Onderdelen: Brandstofpomp

De brandstofpomp is noodzakelijk om de brandstof vanuit de tank naar de motor te leveren. Afhankelijk van de brandstof zijn er diesel en benzine pompen. Brandstofpomp bevindt zich op de tank of erin. Meer vaak is het in het besturingssysteem ingebouwd. Er zijn veel brandstofpomp modellen, maar het meest bekend zijn in-line en dispenser pompen. In oudere automodellen werden roller-cel en roterende pompen gebruikt. Bij een zeer hoge druk, de beste keuze is een trochoid pomp. Om de druk niet te veranderen en de kabel niet te breken, er is een tegendruk ventiel.

Defecten bij brandstofpompen worden vaak voldaan. De slijtage kan tot een mechanische beschadiging leiden. U kunt een mechanische beschadiging door een hard geluid detecteren. Als de problemen verschijnen waneer de motor opgewarmd wordt, dit bevestigt dat de pomp beschadigd is, want de druk valt weg nadat u de motor met een beschadigde pomp afzet. Heel vaak is de branstoffilter verstorpt or er is een probleem met inlaatspruitstuk. Pomp-functie kan met een manometer gecontroleerd worden.

Als het nodig is om de brandstofpomp te controleren, let dan op het brandstoffilter staat. Als u de pomp veranderen, dan moet u de andere kits ook veranderen. Beschadigde benzine of diesel pomp kan tot auto-schade leiden, daarom is het noodzakelijk om uw auto te controleren of de andere belangrijke onderdelen niet afgebroken zijn. In onze online winkel is er een breed scala van auto-onderdelen voor veel automodellen. Hier vindt u: remblokken, brandstoffilters, asstompen, luchtfilters, spatbord spatborden, bougies, koplampen en rem versnelling boosters. Met behulp van de zoekfunctie vindt u de benodigde onderdeel.

Hoe weet u dat er een probleem is met de brandstofpomp

Als er directe of indirecte signalen zijn dat het component niet goed werkt, moet u de druk controleren. Haal eerst de zekering los, en laat dan de motor stationair lopen. De metingen worden gedaan voordat de motor hapert en stil staat door gebrek aan brandstof. De toevoerpomp druk moet 2.5–4 MPa zijn. Deze waarde moet in niet meer dan twee seconden bereikt zijn.

Als deze druk stationair wordt gemeten, moet de naald niet veel fluctureren. Anders is het component vastgelopen.

De druk moet blijven nadat u de auto heeft uitgeschakeld. Het wegvallen van druk is bewijs van het verkeerd gebruik van het tegendruk ventiel van de pomp, of van een systeem met weggevallen druk.

De hoeveelheid brandstof die door de injectoren passeert moet ook gecontroleerd worden. Om dit te doen, haalt u de brandstoflijn los, en haalt u de brandstof uit de pomp, en in een meetcontainer. Technische documentatie bevat de informatie over de hoeveelheid die binnen een minuut gebruikt wordt.

Om problemen met de bedrading uit te sluiten, moet u een voltmeter verbinden. Het optimale voltage is 12 V. Dit kan gemeten worden door het verbinden van de contacten aan een lamp van 12 V.

Als de pomp niet reageert, moet u de bedrading en de zekering controleren.

Als u brandstof van hoge kwaliteit gebruikt, zal het component gemiddeld twee tot vijf jaar meegaan. Met andere woorden, een pomp moet vervangen worden na 200 kilometer gereden te hebben.

Dit zijn veelvoorkomende symptomen van problemen met de brandstoftank:

  • de motor heeft minder vermogen;
  • er komt een vreemd geluid uit de motor;
  • er is minder druk in het brandstofsysteem;
  • de motor start moeilijk op;
  • als de accelerator ingedrukt wordt, gaat het voertuig langzaam sneller;
  • mechanische schade;
  • het component is verstopt of vies;
  • de drukregelaar werkt niet goed;
  • de relais van het component is niet goed;
  • doorgebrande bedrading;
  • het component is versleten.

De redenen van problemen met de brandstofpomp

Dit kan verschillende redenen hebben. De meest voorkomende reden is dat u brandstof van slechte kwaliteit gebruikt. Additieven met ijzer en hars vernietigen elementen van het component, en versnellen het aanmaken van uitstoot. Dit zorgt uiteindelijk voor problemen.

Het vastlopen van individuele componenten van de unit kunnen komen door de accumulatie van vuil in het systeem tijdens de toevoer, of bij verlies van integriteit. Dus om de levensduur te verlengen, is het belangrijk om constant te zorgen dat de tank schoon is. Het gebruik van verstopte of kapotte filters zorgt voor zwaardere belasting van de brandstofpomp, en zorgt voor premature problemen.

Veel problemen van de unit komen door brandstof van slechte kwaliteit. Door het gebrek aan brandstof, komt er lucht in het systeem, waardoor de componenten kapot gaan. Bij vochtig weer komt er ook condens in een lege tank. Het is gevaarlijk, en niet alleen door de versnelde corrosie. Het water aan de binnenkant wast ook het vette laagje van de oppervlakte van het component, wat zorgt voor frictie en overhitting. In de winter kan het component ook last hebben van vorst.

Vervanging en reparatie van de brandstofpomp

Bij reparatie kan er alleen vuil uit het component worden gehaald. Voor het schoonmaken haalt u het gaas weg en verwijdert u het stof met een speciale vloeistof. Injectoren moeten ook gereinigd worden.

Als het component mechanisch beschadigd is, moet het direct vervangen worden.

Brandstofpomp van de beste fabrikanten
Brandstofpomp in originele kwaliteit van DT fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van VEMO fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van JOHNS fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van VAICO fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van PIERBURG fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van HITACHI fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van TOPRAN fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van ELRING fabrikant
Brandstofpomp in originele kwaliteit van VALEO fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van BOSCH fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van ERA fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van ASHIKA fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van DENSO fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van METZGER fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van MAGNETI MARELLI fabrikant Brandstofpomp in originele kwaliteit van ESEN SKV fabrikant
Originele kwaliteitsonderdelen: Brandstofpomp voor uw wagen
Koop VAICO Pakking, brandstofpomp V10-2562 voor voertuig aan voordelige prijs 7,77 €
-22%
7,77 €
9,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Pakking, brandstofpomp | VAICO V10-2562
Product informatie
  • Hoogte (mm): 24
In voorraad Details
Koop MAGNETI MARELLI Brandstoftoevoermodule 313011313009 voor voertuig aan voordelige prijs 35,07 €
-22%
35,07 €
44,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstoftoevoermodule | MAGNETI MARELLI 313011313009
Product informatie
  • Aantal [l/h]: 115
  • Werkwijze: Electrisch
  • Ingangspanning [V]: 12
  • Sensortype: Hendelsensor
  • Aanvullend artikel/aanvullende informatie: Met brandstoftoevoermodule
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
In voorraad Details
Koop ELRING Pakking, brandstofpomp 809.931 voor voertuig aan voordelige prijs 4,87 €
-22%
4,87 €
6,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Pakking, brandstofpomp | ELRING 809.931
Product informatie
  • brandstoftoevoer: Pomp-sproeier injectie
In voorraad Details
Koop MAGNETI MARELLI Brandstofpomp 313011300084 voor voertuig aan voordelige prijs 37,41 €
-22%
37,41 €
47,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstofpomp | MAGNETI MARELLI 313011300084
Product informatie
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 175
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3,5
  • Ingangspanning [V]: 12
In voorraad Details
Koop MAGNETI MARELLI Brandstofpomp 313011300018 voor voertuig aan voordelige prijs 44,43 €
-22%
44,43 €
56,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstofpomp | MAGNETI MARELLI 313011300018
Product informatie
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 150
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
  • Ingangspanning [V]: 12
In voorraad Details
Koop BOSCH Brandstofpomp 0 580 464 125 voor voertuig aan voordelige prijs 95,35 €
-22%
95,35 €
122,24 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstofpomp | BOSCH 0 580 464 125
Product informatie
  • Werkwijze: Electrisch
  • Inbouwplaats: Brandstofleiding
In voorraad Details
Koop JOHNS Brandstoftoevoereenheid KSP 95 39-001 voor voertuig aan voordelige prijs 49,11 €
-22%
49,11 €
62,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstoftoevoereenheid | JOHNS KSP 95 39-001
Product informatie
  • Druk (bar): 3,0
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 80
  • Inbouwplaats: In brandstoftank
In voorraad Details
Koop MEAT & DORIA Brandstofpomp 76416 voor voertuig aan voordelige prijs 17,91 €
-22%
17,91 €
22,96 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
x Brandstofpomp | MEAT & DORIA 76416
Product informatie
  • Werkwijze: Electrisch
  • Aantal [l/h]: 95
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
  • Injectiesysteem: multi point Injectie
  • Versie: BOSCH
In voorraad Details
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
  • Over ons
  • Betaalmethode
  • Verzendkosten
  • Recht van ontbinding
  • Omruilen