
Brandstofdrukregelaar auto
Brandstofregelaar voor
Brandstofregelaar: nuttige informatie
Hoe herkent u het uitvallen van de brandstofdrukregelklep
Het controleren van dit onderdeel is arbeidsintensief en wordt gewoonlijk gedaan als onderdeel van een controle van het gehele brandstofsysteem van de auto.
Om te beginnen, controleer of er voldoende brandstof in de tank zit. Daarna moet u de accu controleren, omdat de druk van de brandstof daarvan afhankelijk is. Deze moet 12 Volt zijn. Daarna moet u de negatieve pool van de accu halen, een drukmeter aan het brandstofsysteem verbinden, verspilde brandstof wegvegen, de negatieve pool weer aan de accu aansluiten en de auto starten en stationair laten draaien. Haal daarna de vacuümslang van het ventiel los, sluit deze met uw vinger af en meet de druk. Deze moet 0.25 tot 0.35 MPa zijn bij motoren met een multi-point injectie, en 0.07 tot 0.1 MPa bij een carburateur motor.
Als de druk heel laag is, knijp dan is de retourslang, en controleer de drukmeter. Het verhogen van de druk naar normale waarde geeft aan dat het ventiel niet goed werkt. Hogere waarden dan normaal geven ook aan dat het onderdeel stuk is als het passerend vermogen van de retourslang niet verzwakt is.
Als de motor is opgewarmd, verbind dan de vacuümslang met het ventiel. De druk zou moeten zakken naar gemiddeld 0.05 MPa. Als hij op hetzelfde niveau blijft, dan zou de vacuümslang vervuild kunnen zijn of het ventiel is stuk.
Om de overgebleven systeemdruk te meten, zet de motor uit, blokkeer de brandstoftank en herhaal de metingen na 10 minuten. Controleer de verkregen waarden met die in de technische handleiding van de auto. Als de systeemdruk onder normaal is, moet u waarschijnlijk de brandstofdrukregelklep vervangen.
U kunt herkennen dan de brandstofdrukregelklep moet worden nagekeken door deze indicaties:
- De motor start lastig;
- De motor draait niet lekker bij stationair;
- Verminderde stroom vanuit de toevoer;
- De motor slaat zomaar af;
- Brandstoflekkage bij de slangen, wat kan worden verholpen door het strakker zetten van de klemmen, of door de klepzitting;
- Vermindering van de dynamische eigenschappen van de auto;
- Verhoogd benzineverbruik;
- De auto schokt onder het rijden.
Redenen voor het uitvallen van de brandstofdrukregelklep
De meest voorkomende reden waarom de brandstofdrukregelklep stuk gaat is slijtage aan de onderdelen. Bijvoorbeeld, het uitrekken van de veren leidt ertoe dat het ventiel los zit in de klepzitting. Hierdoor komt er brandstof in de retourleiding, zelf bij lage druk, en de motor heeft minder kracht bij hogere snelheden. Daarnaast slijt het membraan en zal uiteindelijk breken, de rubber afsluitingen zullen niet meer flexibel zijn en scheuren.
Het vroegtijdig uitvallen van het onderdeel wordt versneld door brandstof van matige kwaliteit, het te laat vervangen van het brandstoffilter en het schoonmaken van de tank. De viezigheid hoopt op, op het oppervlak van het ventiel en daardoor blokkeert deze, en water in de brandstof zorgt voor roestvorming aan de metalen onderdelen van het ventiel.
Het vervangen van de brandstofdrukregelklep
Dit onderdeel kan niet gerepareerd worden. Als deze stuk gaat, vervang hem dan. U kunt dit zelf doen. Als eerste, laat de druk uit het systeem. Alleen daarna kunt u werken aan de brandstofdrukregelklep. De volgorde is deze:
- Laat de motor stationair draaien.
- Verwijder de zekering van de oliepomp of haal de kabel van de brandstofpomp los zodat de motor stopt.
- Herstart de motor een paar keer.
- Zet de ontsteking uit, verbind dan de zekering of de bedrading van de bekabeling.
- Maak de vacuümslang en de brandstof afvoerleiding van het ventiel los.
- Verwijder het onderdeel wat aan de dwarsbalk vastzit.
- Verwijder de regelklep.
- Vervang de afsluitende ring en installeer een nieuw onderdeel.