Zoeken op kenteken
Auto-Onderdelen: Selecteer een voertuig
Koop voordelig originele Brandstofdrukregelaar diesel en benzine, benzine en diesel, diesel

Brandstofdrukregelaar auto

Brandstofregelaar van de beste fabrikanten

Brandstofregelaar voor

Andere onderdelen voor uw auto

Brandstofregelaar: nuttige informatie

Hoe herkent u het uitvallen van de brandstofdrukregelklep

Het controleren van dit onderdeel is arbeidsintensief en wordt gewoonlijk gedaan als onderdeel van een controle van het gehele brandstofsysteem van de auto.

Om te beginnen, controleer of er voldoende brandstof in de tank zit. Daarna moet u de accu controleren, omdat de druk van de brandstof daarvan afhankelijk is. Deze moet 12 Volt zijn. Daarna moet u de negatieve pool van de accu halen, een drukmeter aan het brandstofsysteem verbinden, verspilde brandstof wegvegen, de negatieve pool weer aan de accu aansluiten en de auto starten en stationair laten draaien. Haal daarna de vacuümslang van het ventiel los, sluit deze met uw vinger af en meet de druk. Deze moet 0.25 tot 0.35 MPa zijn bij motoren met een multi-point injectie, en 0.07 tot 0.1 MPa bij een carburateur motor.

Als de druk heel laag is, knijp dan is de retourslang, en controleer de drukmeter. Het verhogen van de druk naar normale waarde geeft aan dat het ventiel niet goed werkt. Hogere waarden dan normaal geven ook aan dat het onderdeel stuk is als het passerend vermogen van de retourslang niet verzwakt is.

Als de motor is opgewarmd, verbind dan de vacuümslang met het ventiel. De druk zou moeten zakken naar gemiddeld 0.05 MPa. Als hij op hetzelfde niveau blijft, dan zou de vacuümslang vervuild kunnen zijn of het ventiel is stuk.

Om de overgebleven systeemdruk te meten, zet de motor uit, blokkeer de brandstoftank en herhaal de metingen na 10 minuten. Controleer de verkregen waarden met die in de technische handleiding van de auto. Als de systeemdruk onder normaal is, moet u waarschijnlijk de brandstofdrukregelklep vervangen.

U kunt herkennen dan de brandstofdrukregelklep moet worden nagekeken door deze indicaties:

  • De motor start lastig;
  • De motor draait niet lekker bij stationair;
  • Verminderde stroom vanuit de toevoer;
  • De motor slaat zomaar af;
  • Brandstoflekkage bij de slangen, wat kan worden verholpen door het strakker zetten van de klemmen, of door de klepzitting;
  • Vermindering van de dynamische eigenschappen van de auto;
  • Verhoogd benzineverbruik;
  • De auto schokt onder het rijden.

Redenen voor het uitvallen van de brandstofdrukregelklep

De meest voorkomende reden waarom de brandstofdrukregelklep stuk gaat is slijtage aan de onderdelen. Bijvoorbeeld, het uitrekken van de veren leidt ertoe dat het ventiel los zit in de klepzitting. Hierdoor komt er brandstof in de retourleiding, zelf bij lage druk, en de motor heeft minder kracht bij hogere snelheden. Daarnaast slijt het membraan en zal uiteindelijk breken, de rubber afsluitingen zullen niet meer flexibel zijn en scheuren.

Het vroegtijdig uitvallen van het onderdeel wordt versneld door brandstof van matige kwaliteit, het te laat vervangen van het brandstoffilter en het schoonmaken van de tank. De viezigheid hoopt op, op het oppervlak van het ventiel en daardoor blokkeert deze, en water in de brandstof zorgt voor roestvorming aan de metalen onderdelen van het ventiel.


Het vervangen van de brandstofdrukregelklep

Dit onderdeel kan niet gerepareerd worden. Als deze stuk gaat, vervang hem dan. U kunt dit zelf doen. Als eerste, laat de druk uit het systeem. Alleen daarna kunt u werken aan de brandstofdrukregelklep. De volgorde is deze:

  1. Laat de motor stationair draaien.
  2. Verwijder de zekering van de oliepomp of haal de kabel van de brandstofpomp los zodat de motor stopt.
  3. Herstart de motor een paar keer.
  4. Zet de ontsteking uit, verbind dan de zekering of de bedrading van de bekabeling.
  5. Maak de vacuümslang en de brandstof afvoerleiding van het ventiel los.
  6. Verwijder het onderdeel wat aan de dwarsbalk vastzit.
  7. Verwijder de regelklep.
  8. Vervang de afsluitende ring en installeer een nieuw onderdeel.

Kwaliteitsonderdelen: Brandstofdrukregelaar voor uw wagen

PIERBURG 7.20235.02.0 vervangen Product informatie
  • Ventieltype: Terugslagklep
  • Aantal aansluitingen: 2
  • Druk (bar): 0,15
  • Druk (Psi): 2,18
  • Diameter [mm]: 8
  • Technisch informatienummer: PI 1547-11
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
PIERBURG 7.20235.02.0 Brandstofdrukregelaar auto prijs
12,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 0 280 160 562 vervangen Product informatie
In voorraad
Details
BOSCH 0 280 160 562 Brandstofdrukregelaar auto prijs
32,12 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
DENSO DCRS300120 vervangen Product informatie
  • Voor OE nummer: A6860 AW42B; RFY2 13
  • Voor fabrikant: Nissan; Mazda; GM
  • Gewicht [g]: 265
  • Brutogewicht [g]: 290
  • alternatief artikel: -
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
DENSO DCRS300120 Brandstofdrukregelaar auto prijs
115,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
AUTOMEGA 150026610 vervangen Product informatie
  • Bedrijfsdruk [bar]: 3
  • Werkwijze: Hydraulisch
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
AUTOMEGA 150026610 Brandstof-regelaar benzine en diesel goedkoop
23,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 0 280 160 585 vervangen Product informatie
In voorraad
Details
BOSCH 0 280 160 585 Brandstofdrukregelaars benzine en diesel goedkoop
21,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
DENSO DCRS300260 vervangen Product informatie
  • Voor OE nummer: 6C1Q-9358-AB; A6860-
  • Voor fabrikant: Citroen; Fiat; Ford;
  • Gewicht [g]: 160
  • Brutogewicht [g]: 185
  • alternatief artikel: -
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
DENSO DCRS300260 Brandstofdrukregelaar benzine en diesel goedkoop
84,94 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 0 438 161 001 vervangen Product informatie
In voorraad
Details
BOSCH 0 438 161 001 Brandstofregelaar prijs
543,72 €
incl. 21% btw, Gratis verzending
BOSCH 0 281 006 253 vervangen Product informatie
  • Ventieltype: Controleklep
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 0 281 006 253 Brandstof-drukregelaar prijs
125,72 €
incl. 21% btw, Gratis verzending
BOSCH 0 280 160 615 vervangen Product informatie
In voorraad
Details
BOSCH 0 280 160 615 Brandstof-regelaar prijs
BOSCH DR Brandstofdrukregelaar
Art. Nr: 0 280 160 615
42,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
DENSO DCRS301110 vervangen Product informatie
  • Voor OE nummer: RFY3 13 SM0A
  • Voor fabrikant: Mazda
  • Gewicht [g]: 160
  • Brutogewicht [g]: 185
  • alternatief artikel: -
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
DENSO DCRS301110 Brandstofdrukregelaars voor jouw auto
116,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 0 281 006 032 vervangen Product informatie
  • Ventieltype: Controleklep
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
BOSCH 0 281 006 032 Brandstofdrukregelaar voor jouw auto
104,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
ORIGINAL IMPERIUM 4074 vervangen Product informatie
  • Gewicht [g]: 29
  • Vorm: Recht
  • Binnendiameter [mm]: 12
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
ORIGINAL IMPERIUM 4074 Brandstofregelaar voor jouw auto
5,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 0 280 160 560 vervangen Product informatie
In voorraad
Details
BOSCH 0 280 160 560 Brandstofdrukregelaar prijs
26,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
MAXGEAR 27-0119 vervangen Product informatie
  • Ventieltype: Terugslagklep
  • Druk (bar): 0,15
  • Druk (Psi): 2,18
  • Diameter [mm]: 6
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
MAXGEAR 27-0119 Brandstofdrukregelaar prijs
12,72 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
PIERBURG 7.21548.50.0 vervangen Product informatie
  • Werkwijze: Hydraulisch
  • Druk (bar): 3
  • Druk (Psi): 43,5
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
PIERBURG 7.21548.50.0 Brandstofdrukregelaar prijs
45,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
BOSCH 0 280 160 597 vervangen Product informatie
In voorraad
Details
BOSCH 0 280 160 597 Brandstofdrukregelaar prijs
BOSCH DR Brandstofdrukregelaar
Art. Nr: 0 280 160 597
28,96 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
NTY PRC-CH-001 vervangen Product informatie
  • Serienummer: PRC-CH-001
  • Modeljaar vanaf: 1991
  • Modeljaar tot: 1996
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
NTY PRC-CH-001 Brandstofdrukregelaar prijs
27,48 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
ESEN SKV 31SKV096 vervangen Product informatie
  • Gewicht [kg]: 0,13
  • Nieuw onderdeel
  • Oude onderdeel met nieuwe vergelijken (m.n. OER-nr.)
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
ESEN SKV 31SKV096 Brandstofdrukregelaar prijs
28,24 €
incl. 21% btw, excl. verzendkosten
Buitengewoon voordelig
Blijvend lage prijzen en goede service op besteonderdelen.nl
Gratis verzending
Kostenvrije verzending binnen Nederland bij aankopen van meer dan 120 €, uitgezonderd bij bestellingen van volumineuze goederen, borgartikelen en banden.
Betaalmethoden
Verschillende betaalmethoden, waaronder PayPal, creditcard, vooruitbetaling, contant of onder rembours.
Uitgebreid aanbod
U kunt uitkiezen uit een assortiment van meer dan 2.500.000 onderdelen.