Brandstofsysteem voor voertuig
Auto-onderdelen voor Brandstofsysteem
Brandstoftoevoer voor
Hoe weet u dat er problemen zijn met het brandstofsysteem
Er moeten ieder jaar complexe controles van het brandstofsysteem worden uitgevoerd. Apparaten met zeer accurate indicaties en tools met computerhulp worden gebruikt. Allereerst wordt de brandstofpomp gecontroleerd, met behulp van de manometer. Het apparaat moet verbonden worden aan de pijp waardoor brandstof aangevoerd wordt. Het is nodig om de manometer met een schaal van meer dan zes streepjes te gebruiken. Om te controleren of het systeem goed strak afgesloten is, wordt de rookgenerator gebruikt. Daarbij moet de druk in de regulator ook goed zijn. Om het level aan slijtage van de injectoren en hun werking vast te stellen wordt er een tester gebruikt. Deze wordt verbonden aan een injector en deze wordt gecontroleerd op verschillende levels van vibratie.
Dit zijn de symptomen dat er controle nodig is:
- er is lekkage van lubricatie;
- de motor werkt niet goed;
- de motor werkt abrupt;
- moeilijke opstart van de motor;
- hoger brandstofverbruik;
- instabiele motorwerking in stationaire toestand;
- in de passagiersruimte is brandstof te ruiken.
Oorzaken van problemen met het brandstofsysteem
Eén van de meest gevaarlijke problemen met het brandstofsysteem is verlies van strakheid, waardoor er een hoger risico is dat het voertuig explodeert. Dit kan een paar oorzaken hebben. Dit zijn: slijtage van de verzegelingen of gebruik van brandstof van lage kwaliteit, wat heel slecht is voor rubberen onderdelen; mechanische schade, losse verbinding tussen bepaalde onderdelen, incorrecte reparaties en overige situaties. and other. Er kan ook sprake zijn van corrosie, veroorzaakt door indringing van water in de brandstofpijpen of vervuiling, wat kan leiden tot een gebrek aan druk in het systeem.
Vaak verzamelt condens zich op de bodem van de tank, als deze niet helemaal gevuld is. Als er water in het systeem komt, vooral als het koud is, kan het bevriezen, waardoor de leidingen kunnen scheuren. Om dit te voorkomen moet u de brandstoftank goed vullen.
Gebruik van brandstof van lage kwaliteit, indringing van vuil in het brandstofsysteem, en slijtage van meer onderdelen kunnen leiden tot vervuiling van de injectoren en storing van de brandstofpomp. Als dit onderdeel niet meer goed werkt, en als het filter vies wordt, kan dit leiden tot minder druk in het filtersysteem en zorgen voor gebreken tijdens de werking.
Reparatie en vervanging van het brandstofsysteem
In uitzonderlijke gevallen wordt het systeem volledig vervangen. Vaak wordt alleen het kapotte onderdeel vervangen, en de vieze onderdelen worden schoongemaakt. Het brandstofsysteem bestaat uit vele componenten en is vrij gecompliceerd. Er is meestal een specialist nodig voor vervanging van de defecte onderdelen. Vaak worden de brandstofpomp, het filter en de brandstoftank vervangen gedurende reparatiewerkzaamheden. Als het filter vies is, wordt het schoongemaakt of vervangen. De injectoren moeten ook schoongemaakt worden. Dit kan op twee manieren gebeuren:
- was het onderdeel in een ultrasonisch bad;
- spoel een speciaal middel door de injector.