Binnenste stuurkogel auto
Axiaalkogel voor
Axiaalkogel: nuttige informatie
Bij moderne controlsystemen worden axiale of radiale verbindingsstukken gebruikt. De geschiedenis van deze verbindingsstukken is bijna 100 jaar geleden begonnen, bij het bedrijf Ruville. Aanvankelijk was constant onderhoud nodig voor de onderdelen, maar vandaag zijn ze perfect. Desalniettemin worden ze dagelijks aan enorme ladingen onderworpen. Hierdoor zijn er veel aanvragen naar de designers voor een betere juistheid en voor de materiaalkeuze.
Er wordt in reparatie winkels dagelijks veel aandacht aan deze details besteed, want het goed fungeren van de auto is heel belangrijk. Het onderhoud eist ook voor zorgzaam behandelen van deze onderdelen. Een beschadigde of trillende druklager zal tot snelle slijtage van bijna alle andere onderdelen van de auto. Dus het is heel belangrijk om de auto onmiddellijk te repareren en de stuurbekrachtiging te controleren.
In onze online winkel zijn axiale verbindingsstukken van de hoogste kwaliteit. Elke auto-onderdeel is zorgvuldig gecontroleerd voordat ze verkocht worden. Dankzij onze innovatieve dienstverlening vindt u snel geschikte auto-onderdelen. De eenvoudigste manier om auto-onderdelen te zoeken is het invullen van uw registernummer. Nadat u het nummer invullen, dan zult u snel de benodigde auto-onderdelen vinden. Er is een breed scala van goederen in onze online winkel: shock mount, ontstekingsmodule, druklagers. Ook hier vindt u een breed scala van verschillende slangen. Ons team staat klaar om u te helpen.
Hoe weet u dat er een probleem is met de axiaalkogel van de spoortstang
Dit component moet gecontroleerd worden door twee personen: één persoon moet de onderdelen van het mechanisme bewegen, en de tweede moet kijken hoe de axiaalkogels hierop reageren. Als u specialisten bij een werkplaats om hulp vraagt, zullen ze een diagnose stellen met een backlashsensor. Als u het component zelf controleert, moet u verscheidene verkeersmodules voor deze unit imiteren. U kunt controleren of het component goed vast zit, met een simpele inspectie.
Om één component tegen het andere aan te bewegen, moet u een pijptang en een bandenlichter gebruiken. Als u een diagnose stelt over de scharnieren, moet u voorzichtig zijn om de rubberen stoflaarzen niet te beschadigen.
Dit zijn veelvoorkomende symptomen dat er een probleem is met het onderdeel:
- u hoort een vreemd geluid;
- het voertuig is minder stuurbaar;
- er is veel moeite nodig om te sturen;
- de banden zijn heel erg versleten;
- het voertuig vibreert meer, en u voelt dit in het stuur;
- er is backlash.
Redenen voor problemen de axiaalkogel van de spoortstang
De voornaamste reden voor premature slijtage van het component is slechte kwaliteit. Lang gebruik zorgt voor slijtage en vernietiging van de rubberen inzetstukken, waardoor het component helemaal kapot gaat.
Nog een frequente reden voor de slijtage van axiaalkogels is de gebroken stofkap. Hierdoor gaat de bescherming van het component achteruit, komt er vuil in en wordt er een schadelijk afstootlaagje gevormd. De situatie wordt erger door water dat de lubricatie wegwast.
Mechanische schade aan het component, zoals scheuren en defecten van de bedrading, worden allemaal veroorzaakt door onprofessionele installatie. Deze problemen kunnen ook voorkomen bij een agressieve rijstijl, en als uw voertuig vaak op slechte wegen rijdt.
Vervanging van de axiaalkogel aan de spoorstang
Als u het component zelf vervangt, moet u de onderhoudsinstructies goed volgen en de aanbevelingen van de fabrikant in de documentatie van het specifieke model in acht nemen. Om het te vervangen, moet u het volgende doen:
- blokkeer de achterwielen van het voertuig;
- til de linker- of rechterzijde van het voertuig op om belasting van de stabilizator te halen;
- haal de bout van het suspensiescharnier onder de schokdempers los;
- verwijder de axiaalkogel;
- markeer de exacte positie van het component;
- maak de schroeven van het component los;
- zet een nieuw component op dezelfde plek;
- zet de schroef vast op de kogel en de klembollen, het koppel moet 65 N·m zijn;
- laat wielen uitlijnen bij de werkplaats.
De maximale levensduur van het component is niet meer dan 100 duizend kilometer.